Kan ik volkoren rijstmeel (niet voorgekookt) met koude melk of water drinken?

Hallo,

ik ben een 23-jarige jongeman en sinds kort begonnen met fitness en krachttraining.

Ik was eerst van plan om een weight gainer aan te schaffen, een voedingssupplement rijk aan eiwitten en kookhydraten. Nu was ik even zelf op zoek of ik zelf niet zo iets kan samenstellen...

Ik heb namelijk thuis al eiwitpoeder liggen en ik dacht om 2 schepjes eiwitpoeder samen met 50gr volkoren rijstmeel te mengen met water of koude melk.

Op zich gaat dat prima, heb het al geprobeerd en het smaakt heel goed, maar ik heb een vervelende vraag die telkens in mijn hoofd zit te zweven! :S

Ik gebruik rijstemeel van het merk Joannusmolen en heb het bedrijf een E-mail gestuurd en gevraagd of hun rijstmeel instant of niet instant is, dus wel of niet voorgekookt. En ik kreeg antwoord dat het niet voorgekookt is.

Mijn vraag is nu: is het ongezond of schadelijk voor ons lichaam als we dat rijstmeel gewoon met koude melk of water zouden mengen en opdrinken?

Of is het echt aan te raden om het te koken? :S

Ik hoop alvast van niet want dan is het niet meer te drinken :)

Wie stelt me gerust a.u.b.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eiwitpoeder die ik heb liggen heeft trouwens cacao smaak, dus dat geeft meteen smaak aan mijn shake, over de smaak heb ik ook geen problemen, alleen de vraag of het wel gezond of ongezond is om niet voorgekookte rijstmeel op te drinken?
Ritsuka
12 jaar geleden
Kijk eens op www.bodybuilding.com voor goede tips over de juiste voeding en training
Cryofiel
12 jaar geleden
Hier ben je een 23-jarige jongeman, maar op de link hieronder heet je Sofie:
http://www.goeievraag.nl/vraag/Sofie.307070 Doet me denken aan dat lied, "a boy named Sue"... ;-)

Antwoorden (1)

Rijstmeel is in feite niets anders dan gemalen ongekookte rijst. Om het door je maag op te laten nemen en de voedingsstoffen ervan te kunnen gebruiken moet rijst gekookt worden. Dat geldt dus ook voor rijstmeel. Het zal niet schadelijk zijn om het zó te consumeren, maar heeft dan waarschijnlijk alleen de functie van vezels, het komt er met de faecaliën mee weer uit. Je wordt er zo niet door gevoed.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt dat echt wat je zegt????? :(
Ritsuka
12 jaar geleden
Ongekookte rijst kan je lichaam inderdaad niet verteren.
Amadea
12 jaar geleden
Ja, dat klopt echt. Je kunt beter Brinta in de melk doen.