hoe kom ik van chalazions af?

ik heb nu al 2 jaar lang last van mijn ogen. Elke keer weer krijg ik last van chalazions of als ik s'ochtends wakker wordt heb ik last van plakkerige ogen. Elke keer ziekenhuis in ziekenhuis uit. Chalazions worden weggesneden. Ik krijg prikken in mijn ogen. Of zalfjes etc. Ook warmte compressen thuis moet ik elke keer weer doen. Ik ben nog maar 21 jaar en zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft. Of weet hoe hier van af te komen. De oogarts kan me vrij weinig vertellen en verteld dat ik gewoon pech heb met mijn ogen.

Want ik ben het zat om over straat te lopen met rode en dikke ogen. Ook omdat die oogartsen super lange wachttijden hebben.

Alternatieven of methodes die dit verhelpen zijn welkom
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord, maar zoals je in het onderstaande filmpje kan zien, zijn er veel meer mensen die er last van hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=OlfarWyPLlc&feature=related

aan dit tweede filmpje heb je misschien ook nog wat, ik had per ongeluk al op enter gedrukt, vandaar deze toevoeging. Het belangrijkste wat ik uit de filmpjes hoor, is dat je er snel bij moet zijn en dat je ze dan nog tegen kunt houden. Heel veel succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het volgende heb ik op www.med-info.nl gevonden.

Behandeling

Warme kompressen gedurende 5 tot 10 minuten 2 of 3 keer per dag kan worden gebruikt om de chalazia en externe hordeola op te lossen.

Chalazion : Incisie en curettage of injectie met corticosteroïden (0,05 tot 02 ml triamcinolone 25 mg/ml) kan geïndiceerd zijn wanneer de chalazia groot of langer dan meerdere weken aanhoudt, ondanks conservatieve therapie.

Zelf vraag ik mij af daar ik een homeopaat als huisarts heb of er misschien homeopatische middelen zijn, die je definitief van je chalazions kunnen afhelpen. Hiervoor heb ik gekeken op www.de-natuur-geneeswijzer.nl/homeopathie/gerstekorrel.htm en dan zie ik dat er hier ook een aantal homeopatische middelen zijn die je kunnen helpen. Lees even mee.

Suggesties homeopathisch middel:

Myristica sebifera (Nootmuskaat) D2, om een rijp strontje snel te laten doorbreken.

Staphisagria D6, gerstekorrel, harde knobbeltjes die weinig of niet pijnlijk zijn.

Sulfur D6-D12, als er meerder klieren op het ooglid rand ontstoken zijn, "ooglidacne"

Heel veel sterkte gewenst en hopelijk helpt een van de bovenstaande middelen je definitief van je chalazions af !