waarom wordt het afgeraden om tijdens het eten te roken?

Sinds ik begon met roken kreeg ik heel vaak te horen dat tijdens het eten roken slecht voor je is.
Ik kan me dat ook voorstellen en daarom doe ik dat natuurlijk ook niet.
Maar waarom is dat erg slecht? Wat zijn de gevolgen etc?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel : bijv je eet een broodje , na iedere hap neem je een paf van je sigaret.
Dat bedoel ik met tijdens het eten roken.

Toegevoegd na 1 uur:
Het heeft niks te maken met de omstanders enz. , het gaat er puur om wat de gevolgen zijn voor het roken tijdens het eten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken onderdrukt de eetlust.
Misschien daarom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken is uiteraard ALTIJD slecht - of je nu eet of niet, dat maakt niet zo heel veel uit.
(Rokers leven gemiddels 6,5 jaar korter en verstoken tijdens dat kortere leven meer ziektekosten dan de niet-roker die 6,5 jaar langer leeft. Alleen dat gegeven al zou je moeten doordringen van het feit dat roken altijd ongezond is.) Maar ik vind het persoonlijk wel uitermate asociaal als je rookt in een restaurant. (Dat is ook waar velen waarschijnlijk op doelen.) Mensen die last zouden hebben van het roken, zou je uit het restaurant jagen met het uitermate onhebbelijke gedrag dat ik onder 'roken in bijzijn van anderen waarvan je niet weet of ze er last van zullen hebben' versta.
Gelukkig mag je in veel restaurantgedeeltes niet meer roken. Vroeger moest ik maar buiten een patatje bij een patatkraam halen (en dan hopen dat er niet teveel rokers om je heen staan) of zelf koken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus dan krijg ik mijn broodje of burger of what ever niet op :p? Nah zo erg ook weer niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mmm
Voor een groot deel is dit napraterij.
Maar goed, in plaats van 90 zal ik dus maar 83,5 jaar worden. Wat erg.
Ziektekosten heb ik niet of nauwelijks en mijn longen zijn schoon.

Het beste antwoord

Ik rookte ook wel eens in de pauze tijdens het eten. Ik heb nog nooit gehoord dat het slecht is. Ik heb ook gegoogled en daar is niets over te vinden. Als dit wel zo had geweest had internet er vol mee gestaan.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat door het roken de speeksel productie wat af neemt (uitdroogt) waardoor je voedsel met te weinig enzymen (speeksel) vermengd wordt en dan kan je spijsverterings klachten krijgen omdat je eten slechter verteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
En dat is dan weer goed tegen overgewicht door teveel eten. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot nu toe is dit het beste antwoordt +je

Andere antwoorden (4)

Omdat roken een negatieve invloed heeft op het slijmvlies in je hele spijsverteringskanaal. Door het roken kan bijvoorbeeld een maagslijmvliesontsteking ontstaan.
Daarnaast kan het de werking van het sluitspiertje tussen je slokdarm en maag beïnvloeden. Nicotine verslapt namelijk het sluitspiertje. Hierdoor kan je last krijgen van oprispingen en brandend maagzuur (reflux).
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nicotine is slechts één van de +/- 8000 chemische verbindingen die in sigaretterook zitten.
En al die stoffen komen ook gewoon in je lichaam als je NIET eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.. Maar als je rookt gaat het naar je longen ( neem ik aan ) , maar als je tijdens het eten rookt gaat het naar je maag.
Dacht dat dat het verschil was en vroeg me af wat de gevolgen waren
Als je rookt tijdens het eten, kunnen er broodkruimels in je longen komen als je vlak daarna inhalleert. ;-)
Misschien vergat men jou te zeggen dat voor en na het eten het roken ook slecht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeso voor het eten en na het eten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies ! ,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik bedoelde is dat roken altijd! ongezond is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je mag ook niet diep ademhalen als je een broodje eet. Want dan schieten de broodkruimels in je longen hahahah vast ...
jimpramono1, ik rook al 50 jaar voor, tijdens en na het eten, en van al die beschreven verschijnselen heb ik nog nooit iets gemerkt.
Volgens mij een hele maaltijd broodjes aap.
Afgezien daarvan is roken natuurlijk af te raden, al is het alleen maar door al het gezeur wat je er door krijgt.
Reddie
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar ik bedoel echt tijdens bijv een broodje te eten, je neemt een hap en dan een paf , etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie, helemaal eens met je. Ben op dit moment in het RIU in Aruba en hier kan en mag je nog overal roken behalve uiteraard in de eetzaal. Een openbaring!! En het hotel zit ook nog eens vol!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij dus een plus.
Over roken kan je zoveel discuseren , wat ik denk wat het misschien kan zijn is als je aan tafel zit met meerdere mensen en sommige roken niet. Het vervelend kan zijn kwa reuk, en de eetlust van anderen zo verdwijnt. Bijv voordat het rookverbod in ging had je ook aparte rokersgedeeltes.in bijv: restaurants
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik ook niet gewoon als je bijv in de open lucht ben en net een broodje aan het eten ben ook gelijk gaat roken..