Als wijkverpl. kom ik bij mensen die allemaal gevaccineerd zijn tegen Mex.griep. Bescherming mijnerzijds tegenover pat. dan overbodig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je patienten gevaccineerd zijn, dan is het niet meer nodig dat jij gevaccineerd wordt, tenminste, uit voorzorg naar jouw patienten toe.

Spelen uiteraard zaken zoals: Kinderen / ouders / broers / zussen die op bezoek kunnen zijn ed nog mee.

Daarnaast heb je als wijkverpleegster een verantwoordelijkheid naar de maatschappij & je patienten: Als jij ziek wordt, dan val jij tijdelijk uit het verzorgings systeem. ik neem aan dat jouw patienten van jou afhankelijk zijn.Vanuit dat oogpunt heb je dus nog steeds de sociale verplichting in te laten enten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee zeker niet overbodig om je je laten enten! Je behoort niet voor niets tot de risicogroep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze allemaal gevaccineerd zij dan is het overbodig. Immers hebben jouw patienten een immumiteit opgebouwd tegen de Mex. griep. Maar ik proef uit je vraag eerder dat je je niet wil laten vaccineren. Hier ligt de verantwoordelijkheid geheel bij jou maar ga je dan achteraf ook niet verschuilen achter het feit dat het misschien beter was geweest om je te laten vaccineren. Dit vind ik hypocriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk zelf in een verpleeghuis en stelde dezelfde vraag. Onze verpleeghuisarts vertelde toen dat de vaccinatie maar bij éénderde van de bewoners zal werken. Dus blijft het voor het personeel hoognodig om zich ook in te laten enten.