Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb ik de mexicaanse griep?

ik heb hoge koorts, ik heb spierpijn in me nek, en onder aan me rug, ook hoest ik veel. en ik heb pijn in me keel,
ik ben heel zwak en haal moeilijk adem.
ik kan al 2 dagen amper slapen.
denken jullie dat ik mexicaanse griep heb?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
648

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (13)

Dit zou Mexicaanse griep kunnen zijn. Het zou ook 1 van de andere 199 'gewone' griepvirussen kunnen zijn...

Ga lekker naar de huisarts, want die kan je hier beter op antwoorden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet naar de huisarts, bel eerst!
Bel je huisarts, die kan je evt antwoord geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou even naar de huisarts gaan i.v.m. dat moeilijke ademhalen! Het maakt niet uit of je de Mex hebt of de gewone griep als je ademhalingsmoeilijkheden krijgt moet je dit altijd laten nakijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou zomaar kunnen dat je de Mexicaanse griep hebt, maar het kan ook een gewone griep zijn. Als ik jou was zou ik contact opnemen met je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou goed kunnen.

Ga in ieder geval niet naar het spreekuur bij je dokter, de kans dat je iemand aansteekt is groot.

Er zijn een aantal griepvarianten, als iemand op dit moment griep heeft, wordt er uitgegaan van de Mexicaanse griep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ik zou maar snel naar de dokter gaan. Anders kun je er nog aan dood gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt juist afgeraden wanneer je griep hebt om naar de dokter te gaan vanwege het eventueel besmetten van andere patienten.
Zou kunnen. De norm voor Mexicaanse griep is: hoge koorts, erge keelpijn. Dan is het de Mexicaanse ipv de gewone griep.
Gewoon thuis uitzieken, huisarts kan niets voor je doen. Tenzij je in een risicogroep zit of het word heel erg(Benauwd e.d.), bel dan je huisarts/ziekenhuis op en zeg dat je 1.griep hebt en 2. dat je langs wil komen. Dan kunnen ze de nodige maatregelen nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nergens naar toe gaan, en geen visite ontvangen. De dokter bellen en er niet na toe gaan alleen als hij dit aangeeft. De MG geeft heel erg snel de verschijnselen en je hebt al heel erg snel hoge koorts.

Wij hebben dezelfde verschijnselen en zijn ook bij iemand geweest die echt deze griep heeft maar we krijgen de dokter maar niet te pakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk wel, maar kan natuurlijk ook gewone griep zijn. Ga er maar vanuit dat het de Mexicaanse is, en ziek goed uit. En zoals eerder vermeld, geen bezoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet aan 8 symptonen voldoen voor de mg.Koorts,zere keel,moeheid, misselijk,hoesten,spierpijn,koude rillingen, diaree en braken.

Bel je arts ook.Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zou kunnen maar het zou ook kunnen zijn dat het 'n 'gewone' griep is.

Bel je huisarts wanneer je meer informatie wild weten. Daar zijn ze tenslotte voor ;-).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je echt de mexicaanse griep hebt, laat je het wel uit je hoofd om aan de PG te gaan zitten om op GV vragen te stellen... dan lig je in je bed ziek te zijn...
dus: nee je hebt geen mexicaanse griep...
als je twijfelt aan de waarde van dit antwoord: ga meteen naar de huisarts... ga niet langs AF en u ontvangt geen € 200...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jhaa 'k denk ut well..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding