Als je tijdens je leven een ledemaat geamputeerd wordt, wordt dit dan bij je dood bij jou in de kist gelegd?

Toegevoegd na 13 minuten:
En zo nee, waar gaan de ledematen dan wel naartoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee,
dat zou anders betekenen dat ze alle ledematen gekoeld moeten bewaren, dat ze moeten bijhouden van wie het is geweest en dat ze een seintje moeten krijgen als iemand gestorven is. Dat is gewoon te omslachtig en haast niet te organiseren.

Mijn vader had een teen geamputeerd en is zonder de kist in gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar gaan die ledematen dan wel naartoe?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die worden weggegooid of verbrand, want niemand doet er meer iets mee. De "ziel" is er namelijk uitgehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal okee dit antwoord..

Andere antwoorden (8)

Nee. Mijn oma had een pink en een borst er af en zo is ze ook de kist in gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor dit soort afval hebben ze aparte verwerking
in het ziekenhuis.
die ledematen ben je gewoon kwijt.
Rieneke1
14 jaar geleden
Afgezette ledematen worden gecremeerd. Dit gebeurd samen met het overige "ziekenhuisafval"wat bij operaties overblijft.
Soms worden ledematen ook gebruikt voor onderzoek maar worden na onderzoek op dezelfde wijze opgeruimd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verbrandingsoven in, samen met alle andere medische afval

Toegevoegd na 4 uur:
In het oude Egypte ging men zeer ver in het bijeenzoeken van de onderdelen, omdat je anders in het hiernamaals die onderdelen ook zou missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee helaas ga je zo in de kist zonder je ledematen.

Deze ledematen worden hoe erg het ook mag klinken in een speciale bak gegooid en vernietigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, zonder, en bij je crematie krijg je korting, aangezien de afgezette ledematen al zijn gecremeerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Medisch afval (weggesneden organen) gaan naar een gespecialiseerd verwerkingsbedrijf. Daar wordt het bij een temperatuur van zo'n 1000 graden Celsius verbrand.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*verbrandt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch verbrand, sorry
Ik heb een paar jaar in een crematorium gewerkt.

Echt grote lichaamsdelen worden eens in de zoveel tijd in verzameld in een kist aangeleverd bij het crematorium.
kleine zaken en ander "afval wordt door een specialistisch bedrijf verwerkt.

Lichamen die aan de wetenschap ter ebschikking zijn gesteld gaan ook naar het crematorium nadat ze onbruikbaar zijn. ook dit gebeurt annoniem en in delen eventueel samen met anderen.