Wat is tufted hemangioom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onbekend.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
!?
itsme
14 jaar geleden
zie antwoord op de andere vraag, daar staat een link bij:
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-tufted-hemangioom.30467
http://www.hecovan.nl/pages/hemangiomen.html#hemangioom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat antwoord is 5 uur geleden geplaatst en deze vraag 10 uur geleden... Maar wel bedank voor de link!

Het beste antwoord

Een tufted hemangioom is een ander soort hemangioom dan een gewone.Een gewoon hemangioom ligt als het ware op de huid en een tufted hemangioom zit meer in de huid.Het is een kluwentje van bloedvaten waar gestold bloed inzit.Het is een aandoening wat zeldzamer is dan een gewon hemangioom.Wereldwijd zijn er maar een paar medische beschrijvingen gedaan helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat een hemangioom is dat weet ik wel omdat er pas een bij mijn zoon van de onderrug is verwijderd. Het is een kluwen bloedvaatjes wat buiten het lichaam zit. Het lijkt op een dikke moedervlek. Er zijn meer varianten oa. de aarbeivlek die je vaak bij kleine kinderen tegenkomt.

Maar wat tufted is dat weet ik niet, het enige wat ik daarvan heb kunnen vinden dat het arterieel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow erg vervelend van je zoontje :-(. Alles goed gegaan bij de verwijdering? Bedenkt voor je reactie +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Rick, ja hoor. Volgens de huisarts was het ook niet ernstig en haalden ze deze zelfs heel vaak niet eens weg. Maar omdat mijn zoon hem op de onderrug had zitten ging deze door het schuren van de boord van de broek vaak bloeden, dus het is eigenlijk alleen weggehaald omdat het op zo'n lastige plek zat.