Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een hese stem?

Jaa mischien vinden jullie dit raar maar ik vind van mezelf dat ik niet zo'n mooie stem heb, en ik vind hese stemmen altijd zo mooi en als ik verkouden ben heb ik dat wel eens en dan voel ik me zo zelfzeker maar het gaat altijd weg na een tijdje, oja- ik rook niet en ga het ook niet doen. xoxoxo

Toegevoegd na 13 minuten:
nee haha de bedoeling is ZONDER ALCOHOL OF SIGARETTEN een hese stem te krijgen, en ook ZONDER VERKOUDEN TE WORDEN, mischien hebben jullie oefeningetjes die ik kan doen om een hese stem te krijgen?? xoxoxo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (8)

Veel bier zuipen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whiskey doet ook wonderen
burgos
13 jaar geleden
6 Weken als een beest leven, suc6 gegarandeerd.
* heel lang en hard gillen, wel in een geluiddichte ruimte zodat je buren er geen last van hebben;
* met het OV reizen tijdens de spits, goed alle knoppen en handgrepen vastpakken en bij thuiskomst niet je handen wassen maar goed in je neus en mond steken
* geld pinnen bij diverse pinautomaten en dan hetzelfde doen als na de reis met het OV: succes op verkoudheid gegarandeerd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook van de kaas kunnen eten die de Albert Heijn gratis neer zet voor haar klanten of pepermuntjes pakken en eten uit de schaal van een restaurant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Beide activiteiten heb ik vele malen uitgevoerd, maar ik ben er nog nooit verkouden - laat staan hees - door geworden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben blij om te horen dat jouw lichaam zich daar al op heeft aangepast. Het regelmatig herhalen van dit soort activiteiten zorgt er voor dat je sterk wordt en up2date blijft van de laatste virussen.
Ga oefenen op grunchen, of voer een week lang de hele dag het hoogste woord. Dan is een hese stem gegarandeerd!

Toegevoegd na 17 minuten:
Correctie: die zangtechniek heet niet grunchen maar grunten! Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/leren-grunten-schadelijk-stem.187184
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Misschien kan je eens aan de huisarts vragen voor een verwijzing naar de logopediste. Een hese stem zal je er niet van krijgen maar misschien kan je wel iets veranderen aan je manier van praten stem zodat je stem anders overkomt.
Nu is het wel zo dat je zelf je stem heel anders hoort dan andere dit doen. Heb je al eens aan andere mensen gevraagd wat zij van je stem vinden, misschien klinkt alleen voor jou je stem niet mooi.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een hese stem zal je er niet van krijgen maar misschien kan je wel iets veranderen aan je manier van praten zodat je stem anders overkomt. (dit moet er dus staan)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een logopedist gaat je niet helpen om je stem te verpesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat ze haar stem moet laten verpesten maar dat het misschien mogelijk is om haar manier van praten te veranderen zodat haar stem anders overkomt. Ik heb het niet over verpesten gehad.
Je kunt wel leren, met behulp van logopedie, om wat lager te praten. Inderdaad komen vrouwen met een hoge stem waarschijnlijk wat kinderlijker over. Vrouwen met invloed spreken meestal laag. Ik ga in met deze beantwoording op je zelfzeker voelen,
Een hese stem duidt meestal op een beschadiging van de stembanden, tijdelijk dan wel blijvend. En ligt voor luisteraars naar de stem niet zo lekker.

Ik herken het wel hoor, de hese stem die door een wolk van verkoudheid spreekt. Maar om ernaar te luisteren is minder prettig. Wel naar een lagere stem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt misschien gek maar mijn broer zit in het onderwijs en hij krijgt door altijd te praten en regelmatig stem verheffen een hese stem. Niet handig voor als je moet lesgeven wel handig voor jou! De vraag is wanneer ga jij een aantal uren per dag veel praten en regelmatig je stem verheffen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon heel veel je stem gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing