ALs er dit jaar nog de javaanse griep, de zuidaziatische griep en de achterhoekse griep uitbreekt, laat je , je er dan weer voor inenten?

Laten we ons dan weer zo gek maken als deze keer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen vraag, maar een stelling en volgens mij ben je niet geïnteresseerd in mensen die er anders over denken. Dus ik doe geen moeite.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iris je bent niet de enige die er anders over denkt, wie vertelt jou dat ik er zo over denk ?
De max. griep is wetenschappelijk gezien een enorme , omontkeerbare ontwikkeling, waar in de nabije toekomst miljoenen mensen aan zullen sterven.
En we zijn totaal niet in staat het te keren!
Het wachten nu is op een fatale mutatie!

Het beste antwoord

Tot nog toe valt de Mexicaanse griep gelukkig mee, maar of we ons gek hebben laten maken, valt nog niet te beoordelen. De overheid doet echt zijn best en wikt en weegt wat het beste is voor bepaalde doelgroepen, wel inenten of niet inenten. Er is besloten om de meest kwetsbare groepen mensen in te laten enten. Wat mij betreft terecht.
We hebben te maken met een nieuw soort virus en hoe het uit zal pakken met deze griep, is nog steeds afwachten.

Als er nieuwe onbekende varianten van griep komen, zullen er weer waarschuwingen volgen en (hopelijk overbodige) maatregelen worden getroffen.

Persoonlijk zit ik niet in een risicogroep. Ik ben gelukkig gezond. Ik ben op zich ook niet bang voor de griep, maar kan me de angst van sommige mensen goed voorstellen. Neem bijvoorbeeld een moeder met een baby van een maand. Dit kleine hoopje mens, waar zij zich zo ontzettend verantwoordelijk voor voelt, zou zij graag preventief willen laten beschermen tegen een griep die dodelijke slachtoffers tot gevolg kan hebben.

Ik vind de omschrijving "gek laten maken"overigens niet helemaal terecht. Wat mij betreft gaat het om een waarschuwing: Mensen neem bepaalde maatregelen in acht.

Misschien zijn alle maatregelen overbodig, dit hoop ik van harte, maar als er niet voor de mogelijke risico's gewaarschuwd wordt en de griep eist veel slachtoffers, wordt er wel naar de regering gewezen. Je kunt beter achteraf lachen om overbodige maatregelen dan dat blijkt dat er maatregelen hadden moeten worden genomen, maar dat niemand daarvan op de hoogte was en er ook geen voorlichting over deze risico's was geweest.

Zo heb ik ook rookmelders in huis. Ook daarvan hoop ik dat het verspilling van geld en onterechte angst is. En als ik ga verhuizen hang ik, zelf als ik deze rookmelders nooit nodig heb gehad, weer rookmelders in mijn volgende huis op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je gek laten maken bedoel ik de overdreven aandacht van de media en alle onheilsverhalen.
Het lijkt inmiddels wel of de media het jammer vindt dat de dramatische voorspellingen niet uit komen!
En er nu alleen maar af en toe iemand aan de griep dood gaat in plaats van honderden per week!
Verders een mooi compleet antwoord

Andere antwoorden (23)

Als je er dood aan kan gaan, waarom zou je dan geen prikje halen dat 2 minuten duurt?
Jou vraagstelling doet het nu net blijken of het allemaal onzin is. Nou vraag dat maar aan de nabestaanden van de mensen die er aan zijn doodgegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja want ik spaar ze allemaal... Als ik mijn kaart vol heb...

Nee ik doe niets van dat alles... Ik wil mijn lichaam laten bewijzen dat het fit is en anders sterf ik er gewoon aan... Zo sta ik erin... En geen enkele inenting... Dat ik een bril moet om te lezen is al erg genoeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Zou je dan niet in Staphorst gaan wonen?
Daar laten ze de kindjes gewoon polio krijgen, omdat god het zo wil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@a-man: jij hebt dat gevoel niet , ik wel. ik heb vertrouwen dat ik sterk & gezond genoeg ben om het aan te kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dirk14 precies en polio IS HEEL WAT ANDERS... Haal er toch geen onzin bij... antwoordman... Kom op please...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Quick01... Jij zou beter moeten weten, nadenken doe ik namelijk nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens! +1
Ik laat me er nu niet gek door maken.. dus dan ook niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik pieker er niet over.... maar ben dan ook wel gezegend met een dijk van een weerstand!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik laat het allemaal maar op me afkomen, iedereen maakt elkaar gek. Zorg voor de nodige vitaminen, groente en fruit.

Als het echt zo dramatisch zou zijn zouden ze toch willen dat iedereen zich direct zou laten enten.

Als artsen nu extra gaan enten buiten de risicogroepen hebben ze de kans dat deze worden vervolgd.
En zullen ze echt niet doen als het zo heftig zou zijn.

Tuurlijk zijn er gevallen dat er mensen/kinderen hierdoor zijn overleden. Maar de jaarlijkse griepgolf vergt ieder jaar mensenlevens, deze mensen krijgen griep, daardoor minder weerstand en komen te overlijden aan longontsteking. En dan komen er vaak plekken vrij in een bejaarden- en of verzorgingshuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik laat me nu niet inenten en dan waarschijnlijk ook niet,maar je weet nooit hoever het ooit nog een keer komt en zeg nooit nee,als links en rechts de mensen om je heen wegvallen door een griep,en je kunt jezelf redden dmv een inenting dan doe je dat als mens wel,gewoon overlevings drang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens +
Welnee, een flesje Sambucol in de koelkast voor nood gevallen en met grote regelmaat een beetje rauwe ui door het eten en we kunnen er wel tegen.

En gewoon zorgen dat je weerstand op peil is, goed slapen en veel vitaminen, en je vooral niet zo druk maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sambucol?
Ik zie het woord vlierbessen hierin?
Vertel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vlierbessen extract. Dit beschermt je cellen waardoor het virus zich niet goed kan vermeerderen. Het is in gebruik best prijzig maar ik weet uit ervaring dat het goed helpt, je wordt sneller beter en de ziekte gaat niet zo "diep".
En het is lang houdbaar, ook na opening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zou vlierbessebsap ook werken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het enige nadeel daarvan is dat het na opening niet zo lang houdbaar is.
Ik hoop niet dat er nog een ziekte uitbreekt binnenkort want ik ben bang dat de meeste mensen het niet meer serieus nemen. Het lijkt een beetje op die weeralarmen die ten onrechte zijn afgegeven.

Als die nieuwe griep/ziekte die uitbreekt dan wel echt ernstig is, dan hebben we denk ik een heel groot probleem. Ik zelf behoor niet tot een risicogroep dus ik laat me verder niet inenten of zo. Maar ik denk wel, wat een gedoe voor een griepje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist!
Wat een gedoe!
+1
Ik ben gezond en laat mij niet inenten,maar mijn wederhelft behoort tot de risico groep en zou zich er tegen inenten.
maar ik vindt dat je nu wel erg overdrijft..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En vergeet niet de q koorts.Nee hoor, tot nu toe ben ik niet zo ziekerig aangelegd, en werk elke dag met veel mensen.Een dag niet lekker in je vel: een paracetamol helpt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ga niet zo maar wat in mijn lijf laten spuiten. Daarom doe ik ook niet mee aan de Mexicaanse griephype.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vogelgriep ben je nog vergeten.Die zou ik toch niet graag krijgen.
Nee, eigen immuunsysteem heeft het werk gedaan.Maar iedereen is vrij , alleen is de ene al wat vrijer dan de andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mij nu niet in laten enten en zal dat de volgende keer ook niet doen...
Ik heb een goede weerstand, ben nooit ziek (ondanks dat ik in een risicogroep zit) en durf het er met een gerust hart op te wagen.
Als ik ziek wordt en herstel weet ik zeker dat mijn weerstand groot genoeg is en dat het de volgende keer ook niet hoeft. Mocht ik het nu niet overleven dan heb ik het bij de volgende griep niet meer nodig.
Dus nee, ook een volgende keer laat ik de oproep aan me voorbij gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik denk het wel. Ik krijg vrijwel iedere griep te pakken die heerst. En al ben ik er iedere keer met een week weer bovenop ik heb geen zin om ziek te worden. Ik werk in de zorg en krijg de griepprik aangeboden. Ik doe het in dit geval ook niet alleen voor mezellf maar ook voor de cliënten die ik verzorg. Maar ik ben het er wel mee eens dat het allemaal erg wordt opgeblazen over de mexicaanse griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, ik laat me niet inenten als er zoveel griepen tegelijk uitbreken. Dan moet het er maar van komen hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet je niet gek laten maken door de media en de famaceutische industrie en je eigen beslissing nemen. Mijn mening is dat de oplossing nog meer risco's met zich meebrengt dan het probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel als het gevaarlijk blijkt te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tuurlijk net als de Wuppie's en de Welpjes; ik spaar ze allemaal!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, Ik laat me ook niet inenten voor de Mexicaanse griep
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, ik geloof niet dat ik mij gek heb laten maken door te beslissen dat ik de griepvaccinatie`s (Mexicaanse en gewone) neem. Het is een afwegen voor mij geweest van twee kwaden. Ik heb in mijn leven 3 keer echt griep gehad en dan heb ik het niet over een verkoudheid, ik was echt doodziek en het duurde weken voordat ik mij weer een beetje energiek voelde. Dan heb ik ook nog de verantwoording naar de bewoners van het zorgcentrum waar ik werk, ik zou het vreselijk vinden dat zij, door mijn beslissing geen griepprik te nemen, gevaar lopen.
Dus mijn antwoord is: ja ik zou al die vaccinatie`s, als ik daar de noodzaak van inzie, nemen!!!

Ik zit er natuurlijk niet op te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, hoezo gek maken ??? Ten eerste is de spuit vrijwillig en ben je niet verplicht om de spuit te halen.
Ten tweede: Als mijn zoontje van 4 de Mexicaanse griep krijgt in erge mate, hoe zou ik dan achteraf denken over niet inenten ???
Waarom zou ik als ouders mijn kinderen niet laten inenten als dat het minste is wat je kan doen tegen de Mexicaanse griep.
Waarom zou ik hun extra risico laten lopen ???
HOu zou jij je voelen als je kind of dierbare ernstig ziek wordt van deze griep en achteraf denken, ach ik heb me in ieder geval niet gek laten maken!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu laat ik me niet inenten. En dan ook niet. Griep is griep; Pas als er duidelijk echte risico's aan zitten laat ik me inenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan maar 3 dingen zeggen u heeft niet de juiste info gelezen en ga eens op de site kijken van rivm die kunt vertrouwen en u denkt dat je voor de gek word gehouden maar dat is niet zo
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het laten gek maken, bedoel ik de abnormale aandacht van de pers, vrijwel iedere dag is er wel wat over de griep in het nieuws.
Er is ieder jaar griep en ieder jaar gaan er honderden mensen aan dood, en daar hoor je niets over.