Hoe zorg ik ervoor dat ik vaker op tijd kom?

Ik begin op tijd met omkleden, opmaken enz..maar toch presteer ik het om net iets te laat te vertrekken, dan zit er onderweg ook nog van alles tegen en kom ik wéér te laat..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Houd je aan tijden. Bijvoorbeeld 7:30 opstaan en 8:00 uur weg gaan. Niet teveel van afwijken, gewoon omdat je dan weet dat je bijvoorbeeld altijd op tijd zult zijn op bijvoorbeeld je werk (echte uitzondering houd je altijd). Stukje discipline dus. Vergeet tevens niet dat mensen ook moeite doen om ergens op tijd te zijn voor jou. Als zij dat doen, kun jij dat ook.

Tja, dat licht eraan hoe je gaat en waar je naartoe moet. Wat tips: Kijk hoelaat treinen vertrekken op 9292ov.nl Niet alleen om te weten wanneer jij moet instappen, maar of je onderweg nog treinen tegen komt die je ophouden. Dan weet je precies hoe vroeg je moet vertrekken. Ga vroeg slapen en kom er vroeg uit.

Doe alsof je afspraken een half uur (of drie kwartier) eerder zijn dan je ze werkelijk heb gepland, dan heb je altijd "tijd" "over" om "problemen" onderweg te compenseren.

Bij mij (ook zo'n nippertjesmens!!) staan in huis alle klokken en mijn horloge 5 minuten vóór. Natuurlijk weet ik dit, maar toch : als ik gepland heb om 17.15 weg te gaan, en de klok zegt dat het bijna zo laat is, trek ik even een spurtje......

Zie jij eigenlijk wel noodzaak om op tijd te komen? Dat zou ik je als eerste vragen, want ik wil wel dat jij dat wil en niet een ander... Als je ja zegt, dan zeg ik tegen je, doe dat dan voortaan, doe niet zo stom en kom op tijd... Als je nee zegt, omdat jij het niet wil, maar een ander, dan zeg tegen die ander die die zich niet met jou moet bemoeien en dat je zelf komt op die tijd dat ik wil... Is dit een goed antwoord?

De avond ervoor al voorbereiding treffen, kleren, tas en je spullen klaarleggen. Brood smeren zodat dit allemaal klaar ligt. En hou jezelf voor de gek maar zet de wekker een kwartier eerder, dan kan deze nog 1 keer afgaan en ben je toch nog op tijd je bed uit en een paar minuten vroeger dan anders. Maar iedere keer denken nog even dit, tja dan kom je in tijdnood en onderweg zit dan van alles tegen en begint de stress al veel te vroeg.

ik zelf heb de klok tien minuten terug gezet, het enigste probleem daarmee is dat ik soms veelste vroeg ben dan te laat!

Ik leg van te voren zoveel mogelijk klaar. Begin optijd en probeer me niet te laten afleiden door de pc, kinderen en andere dingen. Over het algemeen ben ik op tijd. Gelukkig, want ik heb zelf een hekel aan laat komers :-)

Als je zo goed je eigen kent sta dan een half uurtje eerder op dan hou je tijd over. Altijd te laat komen is een karaktertrekje, het zelfde als de mensen die altijd te vroeg zijn en er zich aan ergeren dat de anderen er nog niet zijn. Ik heb iemand gekend die altijd, zomer en winter tussen de 10 en 15 min. te laat was, ook als de zomertijd voorbij was, dus een uur later op, ging het gewoon door, wel was hij altijd 5 tot 10 min. te vroeg met stoppen met werk, dan kon het wel.

Ik probeer zelf zo min mogelijk afspraken te maken met een precieze tijd. Zo moet ik tussen 8 en 9 op mijn werk beginnen (lekker ruim). Als ik met iemand afspreek dan zeg ik bijv. tussen 3 en half 4. Of ik spreek af einde van de ochtend, in de middag en dat soort dingen. Als ik 's ochtends ergens op een bepaald tijdstip moet zijn, dan doe ik wat bovenstaanders ook aangeven, kleren klaarleggen, tas alvast inpakken, boterhammen smeren en in de koelkast etc. Zo lukt het me vrijwel altijd om op tijd te komen. Kom ik alsnog te laat dan heb ik tegenwoordig de gewoonte om even te bellen. Dit wordt heel erg gewaardeerd, dus is zeker een aanrader voor jou!

Eerder van huis weggaan is echt de enige manier...

Gewoon een uur eerder de werker zetten en weer de wekker zetten als je weg moet.

Herkenbaar. Ik heb dat opgelost door mezelf te DWINGEN (voor mijn gevoel) veel te vroeg met alles te beginnen en niet af te dwalen (niet gaan lezen, soms iets de dag ervoor al voor te bereiden, in gedachten alleen maar bezig zijn met de volgende stap). Uit ervaring: op een gegeven moment weet je gewoon hoe laat je moet vertrekken om op tijd te komen. Te vroeg komen is ook geen schande. Het is een kwestie van oefenen en een beetje wilskracht. Toegevoegd na 2 minuten: Oja, en mijn wekker loopt een kwartier voor. Dat weet ik wel, maar op het moment zelf heb ik dat eigenlijk nooit door. Heel apart, en het werkt goed. Je krijgt namelijk direct een chill haast gevoel (Je kan uitlopen, maar de klok zegt dat het al bijna tijd is. Dat is niet stressend maar activerend)

Ruim schema maken, klokken, wekkers en horloges kwartiertje vooruit zetten (wat geen nut heeft als je het weet, dan tel je automatisch een kwartier mee) Kookwekker zetten??

Misschien helpt het om je klok vijf (of misschien wel tien) voor te laten lopen? Als je je dan tenminste niet de hele dag bedenkt dat je nog vijf minuten extra hebt (wat ik doe...).

Ik heb een wake-up light van Philips gekocht. Die begint een half uur voordat je wakker moet worden steeds meer licht te geven, waardoor je op een rustige, natuurlijke manier wordt gewekt. Het opstaan is nu veel gemakkelijker geworden. Het is een investering want ze zijn niet goedkoop, maar altijd nog beter dan je baan kwijtraken omdat je je bed niet uit kon komen. Daarnaast is het -na het opstaan- gewoon een kwestie van niet denken maar doen. Gewoon op tijd vertrekken, dus... Als je het echt heel belangrijk vindt, weet ik zeker dat je het kunt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100