Hoe zorg ik ervoor dat ik vaker op tijd kom?

Ik begin op tijd met omkleden, opmaken enz..maar toch presteer ik het om net iets te laat te vertrekken, dan zit er onderweg ook nog van alles tegen en kom ik wéér te laat..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Houd je aan tijden. Bijvoorbeeld 7:30 opstaan en 8:00 uur weg gaan. Niet teveel van afwijken, gewoon omdat je dan weet dat je bijvoorbeeld altijd op tijd zult zijn op bijvoorbeeld je werk (echte uitzondering houd je altijd).

Stukje discipline dus. Vergeet tevens niet dat mensen ook moeite doen om ergens op tijd te zijn voor jou. Als zij dat doen, kun jij dat ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie laatste alinea +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk hoor met je laatste alinea, Biertje.. blijkbaar is dat stukje discipline erg moeilijk voor mij..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed antwoord, Biertje, + 1.
En Cindy, laar je niet afleiden door andere zaken, doe alleen het hoogst noodzakelijke en vertrek op tijd!

Andere antwoorden (15)

Tja, dat licht eraan hoe je gaat en waar je naartoe moet.
Wat tips:
Kijk hoelaat treinen vertrekken op 9292ov.nl
Niet alleen om te weten wanneer jij moet instappen, maar of je onderweg nog treinen tegen komt die je ophouden. Dan weet je precies hoe vroeg je moet vertrekken.
Ga vroeg slapen en kom er vroeg uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe alsof je afspraken een half uur (of drie kwartier) eerder zijn dan je ze werkelijk heb gepland, dan heb je altijd "tijd" "over" om "problemen" onderweg te compenseren.
Plaatje bij antwoord
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, alles zó plannen dat je te vroeg komt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, je moet jezelf af en toe even voor de gek houden met afspraken en als je op tijd bent scheelt ook veel stress onderweg. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En met de tijd die je dan over hebt kun je allerlei leuke dingen doen en dan weer de tijd vergeten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Bij mij (ook zo'n nippertjesmens!!) staan in huis alle klokken en mijn horloge 5 minuten vóór. Natuurlijk weet ik dit, maar toch : als ik gepland heb om 17.15 weg te gaan, en de klok zegt dat het bijna zo laat is, trek ik even een spurtje......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh ja het is 10 over twaalf, maar hij staat 5 min. voor dus is het nu...........
Niet een echte oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij werkt het - en daar gaat het toch om?? Ik schrik gewoon, als ik zie dat ik de deur uitmoet, maar nog nét niet klaar ben, en ga een tandje sneller....
Zie jij eigenlijk wel noodzaak om op tijd te komen? Dat zou ik je als eerste vragen, want ik wil wel dat jij dat wil en niet een ander...

Als je ja zegt, dan zeg ik tegen je, doe dat dan voortaan, doe niet zo stom en kom op tijd...

Als je nee zegt, omdat jij het niet wil, maar een ander, dan zeg tegen die ander die die zich niet met jou moet bemoeien en dat je zelf komt op die tijd dat ik wil...

Is dit een goed antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed antwoord Xinix, want daar zit het nu precies +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, ik merk dat mensen het nogal vervelend vinden dat ik soms wat later ben.. van mijzelf moet het ook omdat ik niet wil dat hun het vervelend vinden. ik mis die discipline gewoon denk ik, en er zit altijd wel wat tegen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@pieker... Ja lekker die afstemming... @Cindy1985... Het is dus een ander die dat vraagt, en DAAROM wil jij op tijd komen, dat gaat je dus nooit lukken... Je lost het zo nooit op, alleen met innerlijke discipline redt je het... En als je eenmaal een naam hebt van laatkomer, dan ben je toch aan je stand verplicht... Dat gaat je niet lukken, helaas... Ja er zit altijd wat tegen... Hoe kun je dan ook op tijd komen, met zo´n overtuiging...
De avond ervoor al voorbereiding treffen, kleren, tas en je spullen klaarleggen. Brood smeren zodat dit allemaal klaar ligt. En hou jezelf voor de gek maar zet de wekker een kwartier eerder, dan kan deze nog 1 keer afgaan en ben je toch nog op tijd je bed uit en een paar minuten vroeger dan anders.

Maar iedere keer denken nog even dit, tja dan kom je in tijdnood en onderweg zit dan van alles tegen en begint de stress al veel te vroeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn wekker gaat al een half uur van te voren voor ik er echt uit moet en dan nog heb ik een uur tijd over. Mijn wekker gaat voor ik opsta al een keer of 5.. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wekker niet naast je bed zetten maar in de vensterbank zodat je er echt uit moet, en er dan uit blijven, mensen wachten op jou, het is ook niet fijn jij op hun moet wachten. Kom op, maandag gelijk uitproberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ga ik doen :-) thnx! +1
ik zelf heb de klok tien minuten terug gezet,

het enigste probleem daarmee is dat ik soms veelste vroeg ben dan te laat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leg van te voren zoveel mogelijk klaar. Begin optijd en probeer me niet te laten afleiden door de pc, kinderen en andere dingen. Over het algemeen ben ik op tijd. Gelukkig, want ik heb zelf een hekel aan laat komers :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*schaam*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goeie. vantevoren zaken regelen zodat je inderdaad 'op tijd' wegkunt. een soort van discipline
Als je zo goed je eigen kent sta dan een half uurtje eerder op dan hou je tijd over.
Altijd te laat komen is een karaktertrekje, het zelfde als de mensen die altijd te vroeg zijn en er zich aan ergeren dat de anderen er nog niet zijn.
Ik heb iemand gekend die altijd, zomer en winter tussen de 10 en 15 min. te laat was, ook als de zomertijd voorbij was, dus een uur later op, ging het gewoon door, wel was hij altijd 5 tot 10 min. te vroeg met stoppen met werk, dan kon het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik sta al bijna een uur eerder op, nog eerder opstaan..? hmm..mn bedje is dan nog te lekker :-) Het is ook een vervelend karaktertrekje hoor, vind ik van mijzelf ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenkennis:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bekijk deze vraag anders eens!
http://www.goeievraag.nl/vraag/slecht-bed-ochtends-goede-tips.27706
Ik probeer zelf zo min mogelijk afspraken te maken met een precieze tijd. Zo moet ik tussen 8 en 9 op mijn werk beginnen (lekker ruim).

Als ik met iemand afspreek dan zeg ik bijv. tussen 3 en half 4. Of ik spreek af einde van de ochtend, in de middag en dat soort dingen. Als ik 's ochtends ergens op een bepaald tijdstip moet zijn, dan doe ik wat bovenstaanders ook aangeven, kleren klaarleggen, tas alvast inpakken, boterhammen smeren en in de koelkast etc. Zo lukt het me vrijwel altijd om op tijd te komen.

Kom ik alsnog te laat dan heb ik tegenwoordig de gewoonte om even te bellen. Dit wordt heel erg gewaardeerd, dus is zeker een aanrader voor jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel goed +1 vooral dat tussen die en die tijd afspreken :-)
Eerder van huis weggaan is echt de enige manier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een uur eerder de werker zetten en weer de wekker zetten als je weg moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar. Ik heb dat opgelost door mezelf te DWINGEN (voor mijn gevoel) veel te vroeg met alles te beginnen en niet af te dwalen (niet gaan lezen, soms iets de dag ervoor al voor te bereiden, in gedachten alleen maar bezig zijn met de volgende stap).
Uit ervaring: op een gegeven moment weet je gewoon hoe laat je moet vertrekken om op tijd te komen. Te vroeg komen is ook geen schande. Het is een kwestie van oefenen en een beetje wilskracht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja, en mijn wekker loopt een kwartier voor. Dat weet ik wel, maar op het moment zelf heb ik dat eigenlijk nooit door. Heel apart, en het werkt goed. Je krijgt namelijk direct een chill haast gevoel (Je kan uitlopen, maar de klok zegt dat het al bijna tijd is. Dat is niet stressend maar activerend)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruim schema maken, klokken, wekkers en horloges kwartiertje vooruit zetten (wat geen nut heeft als je het weet, dan tel je automatisch een kwartier mee) Kookwekker zetten??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien helpt het om je klok vijf (of misschien wel tien) voor te laten lopen? Als je je dan tenminste niet de hele dag bedenkt dat je nog vijf minuten extra hebt (wat ik doe...).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een wake-up light van Philips gekocht. Die begint een half uur voordat je wakker moet worden steeds meer licht te geven, waardoor je op een rustige, natuurlijke manier wordt gewekt. Het opstaan is nu veel gemakkelijker geworden. Het is een investering want ze zijn niet goedkoop, maar altijd nog beter dan je baan kwijtraken omdat je je bed niet uit kon komen.
Daarnaast is het -na het opstaan- gewoon een kwestie van niet denken maar doen. Gewoon op tijd vertrekken, dus... Als je het echt heel belangrijk vindt, weet ik zeker dat je het kunt.