Hoelang mogen en kunnen ze iemand kunstmatig in coma houden?

Om het latere herstel.te bevorderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is geen limiet aan . In geval van orgaan uit val , septisch(bloed vergiftiging ) heel lang . Is btr ivm beademing . Maar ja er ontstaan weer andere problemen , doorliggen enz . In het geval van Friso zijn er medicijnen toegediend , om de gevolgen van zuurstof , tekort te minimaliseren , en de temperatuur wordt bewust laag gehouden .Dat voorkomt verdere beschadiging . Indien de medicijnen zijn uitgewerkt komt patiënt vanzelf weer (hopelijk) snel bij . Zo na 3 dagen , weten ze dus meer , nu dus helaas afwachten .

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van de situatie, maar als het nodig is kunnen ze patiënten maandenlang kunstmatig in coma houden. Als de artsen van mening zijn dat het voor een comateuze patiënt beter is om de hersenen nog in rust te houden, kunnen ze er dus voor kiezen om hem niet bij te laten komen, maar in een kunstmatige coma te brengen. Als de situatie later onder controle is, kan de behandeling die de kunstmatige coma in stand houdt, worden gestaakt.
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een kunstmatig coma, die de arts opwekt door toediening van een kalmerend middel of slaapmiddel om de patiënt in slaap te brengen, kan meerdere dagen of zelfs weken duren. Deze maakt het mogelijk een ernstig verwonde patiënt (bijvoorbeeld met zware brandwonden, die vreselijke pijn lijdt) te behandelen, of de hersenen te beschermen in het geval van een hersenoedeem.
Een maximale tijd dat een patiënt kunstmatig in coma mag en/of kan worden gehouden heb ik niet gevonden.
Amadea