S'nachts door slapen?

ik kan al moeilijk slapen daarvoor heb ik pilletjes bij de dokter gehad maar nu heb ik het probleem dat ik snachts door deweeks ongeveer 3x wakker word. Ik ga om 21:30 naar bed en heb de wekker op 7:00 gezet. Meestal word ik s'nachts om 1:00 om 3:00 en om 6:00 wakker hoe kan ik dit voorkomen??

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb je al een x welterusten van kneipp geprobeert? Dit hielp mij goed om rustig te worden en door te slapen

Ga je niet veel te vroeg naar bed? Een mens heeft ca. 7/8 uur slaap nodig, zo zit je op 9,5 uur.

Probeer te accepteren dat je 3x in de nacht wakker wordt! Nu ga je je er aan ergeren, deze ervaring wordt in je onderbewustzijn opgenomen en die zorgt er weer voor dat je biologische klok ontregeld wordt. Of wel, je onderbewustzijn maakt je telkens wakker. Als je daar geen probleem meer van maakt, zal op den duur, je onderbewustzijn, andere informatie gaan opslaan en slaap je wel door. Je moet het zien als het volgende: Normaal sta je om 7 uur in de ochtend op. Maar eenmaal in de maand moet je er al om 5 uur uit, voor dat je gaat slapen, denk je steeds, ik moet me niet verslapen morgen en zet je wekker. De kans is heel groot, dat je ruim voor 5 uur , dus voor de wekker afloopt, al wakker wordt. Dat komt door je onderbewustzijn. Je begint al voor de wekker afloopt, onrustig te worden en wordt wakker.

Op zich is het normaal dat je een paar keer wakker wordt. Iedereen wordt aan het eind van z'n droomcyclus even wakker, meestal is dat zo'n 3-6 keer per nacht. Vaak merk je daar weinig van, maar soms merk je dat je kort even wakker bent. Als je echt urenlang wakker ligt, is dat vervelend. Maar ook dat is niet per se erg. Er is een soort idee ontstaan tegenwoordig dat iedereen altijd acht uur per nacht moet slapen, maar in werkelijkheid verschilt de behoefte aan slaap erg per persoon. Als je eens een periode hebt dat je een paar keer een uur wakker ligt, gaat dat meestal vanzelf weer over. Ga daar ontspannen mee om, dat werkt het beste. Dus leg een mooi boek bij je bed, of ga er even uit om bijvoorbeeld iets te drinken als je lang wakker ligt 's nachts. Als er een langdurig probleem is, en het gaat je overdag ook hinderen, moet er wel iets aan gedaan worden. Als er een vermoeden is van een slaapstoornis, kan je huisarts je verwijzen naar een gespecialiseerd slaapcentrum. Daar kunnen ze precies de architectuur van je slaap bekijken, en eventueel gericht behandelen. Vaak is echter een slaapprobleem niet zozeer medisch, maar zijn er omgevingsfactoren of psychosociale problemen die iemand uit de slaap houden. Ontspanningsoefeningen kunnen helpen, en als er specifieke problemen zijn, moeten die vooral aangepakt worden. Als het niet gaat om iets specifieks: er zijn cursussen die zich richten op de slaap, voor sommigen erg effectief. Vraag ernaar bij thuiszorgorganisaties en zorgwinkels. Tenslotte kan medicatie een rol spelen. Je hebt al melatonine zie ik, dat werkt soms om op het juiste moment slaperig te worden, maar doet inderdaad niets met het doorslapen. Om nog even in de natuurlijke hoek te blijven: je zou valeriaan kunnen proberen, gewoon te koop bij de drogist. Tot 600 mg in de avond blijkt effectief te zijn zonder dat het slaperigheid overdag veroorzaakt. Als dat niet werkt, is er vooral medicatie die off-label voorgeschreven wordt door artsen. Die dus niet oorspronkelijk ervoor bedoeld was, maar die mensen wel beter door doet slapen, en ook dieper doet slapen. Een voorbeeld daarvan is amitriptyline, een antidepressivum dat in veel lagere dosering effectief is voor o.a. doorslaapproblemen. Tenslotte zijn er de benzodiazepinen, de echte slaappillen. Die zijn zeer verslavend, en niet geschikt voor langdurig gebruik, ook omdat hun werking vrij snel afneemt. Maar voor kortdurend (hooguit 2 weken) of incidenteel gebruik werkt het erg goed.

Vraag eens aan de dokter wat voor pilletjes je gebruikt. Er zit heel veel verschil in een slaap ,pil als je een inslaper hebt dan word je inderdaad in de loop van de nacht weer wakker als dat zo is , dan heb je een doorslaper nodig,informeer even bij je h.a.

Drink maar een kopje Saffraan thee voordat je naar bed gaat, en niets eten (en niet anders dan water drinken) 2 uurtjes voor je naar bed gaat. Dit zou zeker helpen. Saffraan bestaat uit drie carotenen, Crocine (pigment), Safranal (aromatische olie) en Picrocrocin (smaakstof). Saffraan thee is vrij makkelijk, echte Saffraan stampers (en geen goedkope kleurstof die helaas onder de naam Saffraan verkocht wordt!) in heet/kokende water, 2 mins wachten zodat de crocine van Saffraan oplost, dan (eventueel) klein beetje honing erin doen en drinken. Het heeft niet alleen maar een effect op hoe je slaapt maar ook wat je droomt...

Bronnen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22038919
http://www.saffronlove.com/index.php?icerik=2

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100