's ochtends roken, slechter?

Ik heb nu al best vaak gehoord dat als je 's ochtends net wakker word en binnen een half uur een sigaret opsteekt dat, dat gelijkt staat aan: de ene zegt: 3 pakjes de ander 100 sigaretten... Maar is dat nou waar en zo ja: hoe komt dat dan???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vijf vragen over roken.... misschien moet je gewoon eens stoppen? Man je bent 19!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pelle ik ben geen 19
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat 1999 achter je naam, ben je nog maar 12?! Dan zou ik maar effe stoppen met roken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@lap ik ben ook geen 12, hahaha

Het beste antwoord

Nee, dat is onzin. Dit is ingegeven door het idee dat iemand die meteen 's morgens begint te roken waarschijnlijk veel zal roken.
Ik maak me sterk dat als alle rokers alleen maar een sigaret per dag zouden roken direct na het ontwaken er nauwelijks meetbare verschillen met niet-rokers zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee,dat maakt niet uit. Maar s ochtends snel beginnen te roken wijst op sterk fysieke afhankelijkheid. Verslaving zeg maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neehoor, dat klopt niet. Het is een van de vele onzinredeneringen die rokers zichzelf wijsmaken dat ze toch niet zo ongezond bezig zijn. Het is wel aan te bevelen om even te gaan zitten als je je eerste sigaret op je nuchtere maag opsteekt. Je kunt er namelijk knap duizelig van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad is het wetenschappelijk bewezen dat gelijk een sigaret opsteken in de ochtend,longkanker met 30% verhoogd.Er heeft pas geleden een artikel ergens in een medisch blad gestaan,dat het is onderzocht.
Dat zetten ze er toch niet voor niets in?
Dus alle verhalen dat het niet waar is, kloppen niet.