Kan je gezicht nog veranderen als je 17,5 bent?

Omdat mijn vorige vraag beetje raar was.

Dit ben ik op dit moment http://i52.tinypic.com/zir2up.jpg

Toegevoegd na 14 minuten:
En dit was ik vroeger http://i39.tinypic.com/2cdwm1h.jpg

Toegevoegd na 33 minuten:
dit is wat beter http://i40.tinypic.com/2cprmeu.jpg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik sluit me bij Bazzz aan
Ritsuka
12 jaar geleden
Je ziet er prima uit hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent een leuke knul om te zien!!!!
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat is inderdaad het enige, op de eerste foto lach je zo leuk. Als je echt zo'n last hebt van je zelfbeeld, is een psycholoog misschien een optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kijkt een beetje somber. En je gaat er vanzelf nog wat volwassener uitzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop het, ik wil gewoon een kind enzo.
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe bedoel je ik wil gewoon een kind?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met je sprekende ogen, volle wenkbrouwen, dikke haar, oren plat op je hoofd, en verder een heel normaal uiterlijk wat zeker niet lelijk te noemen is zou ik me hier beslist nog geen zorgen over maken. kijk eens kritisch naar mensen met kinderen, vind jij ze allemaal knap en er mooi uitzien? al ZOU je lelijk zijn, dan nog kan je hordes kinderen krijgen later en zit een relatie er ook voor jou wel in hoor. dus als iemand wil lopen stieren en dramt over je uiterlijk zijn ze zelf onzeker. door een ander de grond in te trappen voelen ze zich alsnog zekerder en beter hierdoor. gewoon bedanken voor het compliment (soms wil een kwartje dan vallen bij anderen) en zeggen dat je morgen een ander hoofd op zal zetten speciaal voor hun, en er geen aandacht aan besteden verder. kijk over een jaar maar eens terug naar hoe je er nu uitziet, en je zal zeggen dat die GV-ers hier eigenlijk toch wel gelijk hadden (achteraf) ;-) maar als jij het echt niet zo kan zien blijft het wel van belang dat je wat doet met dat depri gevoel zoals we hier allemaal roepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joh, er is niets mis met je gezicht. Ja je hebt op het moment nog een beetje een babyface. maar je bent pas 17 en een half ;-) je gezicht gaat nog zo vaak veranderen.
Waarschijnlijk over 5 jaar ziet het er zo anders uit.
Ik kan het niet zien op de foto. Maar misschien kan er een kilootje of 3 af? het kan zijn dat je dat direct ziet in je gezicht. En je hoeft niet, bang te zijn dat je nooit een vriendinnetje krijgt, want op elk potje past een deksel...
Het komt wel... als je dadelijk gaat studeren dan verander je nog genoeg, krijg je zelf vertrouwen en dat is waar vrouwen op vallen. Kijk maar naar jp balkenende. heeft ook een rond gezicht maar is wel mooi getrouwd en heeft een goede baan. dus positief blijven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mobie dat klopt idd, ik heb 13 kilo overgewicht en heb de aanleg voor een snellere vet in het gezicht dan de rest.
Ritsuka
12 jaar geleden
Dan ga je vanaf nu werken aan gezonder eten en meer sporten. Geloof mij, binnen korte tijd voel je je stukken beter en ga je ook verschil zien in de spiegel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben een meisje en ik denk helemaal niet dat je lelijk bent...maar misschien iets vrolijker kijken:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd goldboy er is niks mis met je gezicht. Je zult zien dat je gezicht in de loop der jaren wat volwassener gaat worden. Bij wat overgewicht kan soms het gezicht bij de één wat dikker zijn dan de andere, afhankelijk van je lichaamstype. De één heeft wat meer vet rond zijn buik en de ander wat meer bijvoorbeeld in zijn gezicht bij overgewicht. Als je gezond wilt afvallen ga daar naar de huisarts die kan je doorverwijzen naar een diëtist. Meestal wel vergoed via de verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt mooie ogen, lekker haar, maar je kijkt een beetje somber....
Probeer blij te zijn met wie je bent, en met vooral ook met de 'rest': je gezonde, sterke lichaam, wat doet wat je wilt, en kan wat je van je lichaam vraagt : je bent een mensenkind, dat er mag zijn!! Het gezicht van iemand wordt alleen maar in de eerste 30 seconden gezien : daarna komt de persoonlijkheid erdoor, en ziet iemand iemand anders als 'mens', en niet als postzegel. Je uitstraling is dus véél belangrijker, en als je wat blijer zou kunnen zijn met alles wat goed en sterk is in je leven, kijk je misschien ook ietsje minder somber.... Ik ben een tijd terug naar een reunie van mijn eindexamenklas geweest, na 25 jaar.
Gek genoeg waren de meiden niet zo erg veranderd : ander haar, dikker of juist slanker, wat rimpels hier en daar - soms van de zorgen, maar meestal vriendelijke lachrimpeltjes.
Maar de jongens waren allemaal 'mannen' geworden, en soms alleen te herkennen aan de stem en de ogen - zó veranderd!! Maar hun persoonlijkheid, hun humor, hun manier van praten, hun gebaren, waren van allemaal nog hetzelfde.
Héél grappig om mee te maken!! Dus staar je niet blind op je gezicht - de meeste mensen staren naar wat ze niet mooi vinden aan zichzelf, terwijl anderen dat absoluut niet doen. Die zoeken naar je innerlijk, je gevoel voor humor, je wijsheid en je vermogen je glas halfvol te zien in plaats van halfleeg. Dus probeer blijer te zijn met alles wat je wél hebt, en bedenk, dat er volksstammen jonge mannen zullen zijn, die er zwaar jaloers op zijn hoe jij eruit ziet - het kan zóveel minder dan jouw prima, maar een beetje sombere gezicht.
Een glimlach is iets, wat vraagt om een terug-glimlach : probeer het maar uit!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker , toen ik 17 was zag ik ook heel anders uit dan ik nu 29 ben. Dus met jou komt het allemaal wel goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent onzeker en dat heeft ook deels met je leeftijd te maken.
Dan kan elke dingetje aan je uiterlijk je lelijk doen voelen.
Maar als ik jou zo zie dan is er werkelijk niks mis met je hoor!
Je hebt een leuk koppie. En je uiterlijk veranderd steeds met de jaren, soms met de maanden.
En over dat je vindt dat je bolle wangen hebt, ach dat valt echt reuze mee.
Overigens wel herkenbaar.
Dat dacht ik vroeger ook van mezelf toen ik ongeveer jouw leeftijd had.
En achteraf gezien als ik oude foto´s bekijk weet ik niet waar ik me toen druk om maakte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://i39.tinypic.com/10dcbwk.jpg foto van toen ik 10/11 was ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat je toch regelmatig vragen stelt over je uiterlijk. Het is erg normaal om in deze fase van je leven zo onzeker te zijn over jezelf, maar laat je kop niet hangen. Praat een keer met je ouders over je onzekerheden. Misschien dat ze je kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werk eerder aan je onzekerheid.. Dat vinden veel vrouwen juist niet aantrekkelijk. Je uiterlijk zal niet (veel) meer veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja nou je ziet het aan de reacties hierboven... ik ben 21 je onzekerheid heeft puur te maken met je leeftijd... dit veranderd wel.. en je bent echt niet lelijk ofzo hoor.!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat je wel een mooi gezicht hebt hoor! Ronde gezichten vind ik helemaal niet lelijk. Ik probeer me je foto voor te stellen met een glimlach en ik denk dat je er dan erg leuk uit ziet. Toen ik 17,5 was, vond ik ook altijd dat ik een bol gezicht had (vond ik me helemaal niet verkeerd staan), nu 2 jaar verder heb ik meer een ovaal gezicht. Dat ligt niet aan dat ik veranderd ben, maar omdat ik mijn kapsel veranderd heb (ben dan welliswaar een meid). Ik had 2 jaar geleden een pony en heb nu mijn haar langer laten groeien en draag het op een heel andere manier. Misschien kun je eens aan je kapper vragen wat jou goed zal staan, je haar dragen kan al een hele verandering brengen in je gezicht en doet je kapper het goed, dan zie je er in eens een stuk volwassener uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks mis met jou hoor! Leuk koppie, de rest oogt ook prima, nu jezelf nog een beetje gaan vertrouwen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je niet ziet op die foto is dat mijn linkerooglid lager hangt dan de rechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O en nog 1 ding, nu lijkt het net of ik een lang hoofd heb, maar ik heb juist een klein hoofd en breed, wat uitkomt op een vierkant hoofd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongen, je maakt jezelf helemaal gek. Er staat hier al meerdere malen dat je er goed uitrziet, maar je blijft enkel de negatieve kanten van jezelf benadrukken, op die manier kom je niet van je onzekerheid af. Zet ene glimlach op je gezicht en lach eens naar jezelf in de spiegel. Je zal merken dat hoe vaker je dat doet, hoe natuurlijker het wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lach nooit, omdat je dan mijn tanden niet ziet. Mijn lippen blijven over mijn tanden heen zitten.
Ritsuka
12 jaar geleden
Lieve schat, niemand is precies symmetrisch, iedereen heeft 1 mondhoek hoger, een scheve wenkbrauw, of ogen die iets anders staan.
Stop met zeuren over jezelf en zo zielig doen, je bent net zo standaard en normaal als de rest van de wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vroeger nooit moeilijk gedaan om mijn uiterlijk, maar toen ik van 4-5 onbekende meisjes hoorde dat ik zo lelijk was (allemaal andere momenten) ben ik wel gaan twijfelen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Een paar meiden zeiden dat, waarschijnlijk van jouw leeftijd of iets jonger. Meisjes kunnen soms gemeen zijn en zoiets zeggen, terwijl het niet waar is, gewoon omdat ze het grappig vinden.. En je hebt nu al iets van 20-30 mensen die het tegenovergestelde zeggen, de meerderheid vind jou dus wel mooi :) Niks van die domme meiden aantrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen: lach om die meiden. Die zijn zelf net zo onzeker als jij, maar die denken het op te lossen door anderen te gaan afkraken. Er is niks mis met je behalve dat je nu wat onzeker bent, en dat zijn we allemaal weleens, ook mensen die anderen als bloedmooi zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar jullie zien mij op een foto van 2 megapixel en hen zien mij in het echt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en hoe anderen je zien wordt grotendeels door JEZELF bepaald. Loop jij schuw rond met een schichtige blik, dan reageren mensen anders op je dan wanneer je rondloopt met een houding van 'ik mag hier zijn' (let op: dat is niet hetzelfde als 'ik ben grandioos geweldig goed).
Probeer maar eens uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben op dit moment bezig met afvallen. 3,5 kilo in 1 maand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat veel te snel, probeer wat langzamer af te vallen, beter voor je vel en het gewicht blijft stabieler.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ga ook niet afvallen om een ander te plezieren, maar alleen als je het zelf wilt. Zorg dat je gezond en genoeg blijft eten, en doe rustig aan met afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk wil ik het zelf, ik wil niet heel mijn leven een dik mens blijven en 3,5 is gewoon prima hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3,5 kilo per maand is verrekte veel. Dan heb je nu een eetpatroon dat je niet gaat volhouden, en zul je (extra) aankomen als je stopt. Beter is: gezond gaan eten en bewegen, dan val je iets langzamer af, maar dat is vol te houden.
Maar ja, bij alles wat we hier zeggen kom je met 'ja maar' aan, dus sja...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 tot 5 kilo per maand afvallen is uitstekend als je over de 200 kilo weegt, maar met zo weinig overgewicht als je op de foto lijkt te hebben is het HET recept om straks, als je je basaalmetabolisme naar de knoppen het geholpen, OF heel dik te worden OF je hele leven te moeten lijnen. Tenzij je het bereikt met normaal gezond en genoeg eten en relatief veel sporten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je weleens HELP ons kind is te dik gekeken? Daar vallen ze ongeveer ook zoveel af. Ik val ook gewoon af voor mijn gezondheid en in augustus ga ik ook naar Kroatie en dan wil ik er goed uitzien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar vallen ze bij de ergste gevallen (kinderen met een overgewicht van meer dan 30 kilo !!) ongeveer 7 kilo af in tien (!) weken, goldboy. Als je kijkt, moet je goed kijken.
Ritsuka
12 jaar geleden
Daar zijn het kinderen die echt dik zijn, die ook gigantisch ongezond eten. Totaal niet te vergelijken met jouw situatie, ik heb het programma wel eens gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind 3,5 kilo gewoon prima, als hejt 10 kilo was oke, maar 3,5?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In totaal is dat niet veel, maar per week is dat echt heel ongezond veel. Weet ook dat je vervolgens je hele leven zult kunnen blijven lijnen en een GROTER risico loopt op overgewicht. Zelfs in Obese, waarin mensen ZO extreem zwaar zijn dat de status-quo gevaarlijker is dan 'te snel' afvallen werd nog normaal gezond gegeten, en was 30 kilo alleen voor de eerste 10 weken (minder dan 3,5 kg/week dus) het streven, daarna maximaal 20. Wederom, PER TIEN WEKEN. En voornamelijk door te sporten en niet te snoepen en NORMAAL te eten. Dat is de enige manier die een kans heeft te beklijven. Maar als jij het beter weet , ga gerust je gang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik val nu zo'n 5 ons af in 1 week
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is perfect ; een halve tot een hele kilo per week. Mits je voldoende overgewicht hebt ; dat zie ik op de foto niet terug. Meer nog wat puppyvet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof me, als je me in real ziet dan denk je er heel anders over. Ik heb gewoon veel gegeten laatste jaren waardoor ik gewoon dik ben geworden. Er moet 15 kilo af vind ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en als je 15 kilo bent afgevallen zul je plotsklaps supergelukkig worden.
Ritsuka
12 jaar geleden
Gewicht koppelen aan geluk is zeer gevaarlijk. Als je dag verpest kan worden door een getal dat de weegschaal aangeeft, is het tijd dat je de weegschaal weggooit. Zoals je het nu beschrijft klinkt het net als een meisje dat ik ken, ze had cup A en dacht gelukkiger te worden als ze cup D zou hebben. Toen ze na de operatie nog geen vriendje kreeg, stortte ze helemaal in. Het is uiteraard goed dat je aan je gezondheid wilt werken, maar hou het wel realistisch. Ga niet denken dat alles ineens geweldig zal gaan als je op je 'ideaalgewicht' zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je wel vertellen waarom mensen je lelijk vinden hoor! Omdat je zon LEUKE kop hebt! De kerels die jou lelijk vinden weten dat ze nooit op jou zullen lijken en uit een soort jaloers gedragen noemen ze je lelijk. De meiden die weten gewoon dat het voor hun lastig zal worden om zon kerel te krijgen en daarom proberen ze je uit de tent te lokken! Met jou is helemaal niks mis makker! Mensen die jou (of iemand anders) de grond in trappen doen dat om hun eigen onzekerheid te verbloemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Goldboy, volgens mij zit het at dieper als een klein onzekerheidje maar schommel je ergens richting depressie. Misschien keihard om te zeggen maar, Pak die telefoon op en bel je huisarts voor een afspraak. Je hebt hulp nodig als je zo veel moeite hebt om positieve opmerkingen te zien als een positief iets. Je maakt het hezelf zo verdomde moeilijk door alleen maar negatief op negatief te stapelen. Er staan hier meer dan 20 opmerkingen op deze pagina waarin gezegd wordt dat je niet lelijk bent en dat je ok eruit ziet. Maar jij wilt dit allemaal niet horen. Jij gooit er na elke positieve opmerking weer iets uit waarover jezelf niet tevreden bent. Praat met je ouders en ga eraan werken. Je maakt het jezelf erg moeilijk en anderen erg makkelijk om je te kwetsen. Sta dat niet toe en kom op voor jezelf. Laatste keer: Je ziet er goed uit en er is niets mis met je. Als je eruit ziet als onderstaand plaatje, dan mag je praten. (en begin alsjeblieft niet over het feit dat iets in jou op dat plaatje lijkt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tis toch mijn keuze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is geen keuze, het is een denkfout IN je hoofd, niet een vetfout OP je hoofd...

Het beste antwoord

ja, want als je 19, 20, etc bent zie je er anders uit dan hoe je er nu uitziet.

ik heb echt geprobeerd kritisch te kijken naar hetgeen wat er mis zou moeten zijn, maar kon echt niets vinden van iets wat ook maar een minpunt zou kunnen zijn of zelfs lijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zie ook niks raars
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://i39.tinypic.com/2cdwm1h.jpg dit was ik heel vroeger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een scheetje! :) (dus zie echt nog steeds niet waar en waarom jij je zo enorm rot voelt onder je uiterlijk, écht niet)

Andere antwoorden (5)

de basis zal wel hetzelfde blijven maar je zal wel een volwassener gezicht krijgen. Kijk maar naar foto's van enkele jaren geleden. Je zal wel zien dat je er nog op lijkt maar niet meer helemaal hetzelfde bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mens wordt ouder en verandert daardoor constant. Maar vooral als je nog niet volwassen bent zal er nog wel het e.e.a. veranderen. Maar ook weer niet zo veel dat je er over 5 jaar als een heel ander mens uit ziet.

Nog ingaande op je vorige vraag: Ik heb geen idee waarom je denkt dat je zo lelijk bent. Dat zit echt in je eigen hoofd. Of heeft iemand dat tegen je gezegd? Dan was dat waarschijnlijk gewoon pesterij. Negeren die hap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo rond de 5 onbekenden die ik gewoon tegenkom, maar ik heb ook echt bolle wangen gekregen en dat probeer ik te verliezen
Ritsuka
12 jaar geleden
De vorm van je wangen is deels lichaamsbouw, en deels babyvet. Dat babyvet verdwijnt vanzelf met een paar jaar, maar je zult altijd iets rondere wangen houden, dat is de vorm van je gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stonden die onbekenden toevallig in een groepje? of kwamen ze een voor een naar je toe om zachtjes (zodat anderen het niet horen!) te vertellen dat jij lelijk bent. overigens kan iemand zeggen en vinden dat jij lelijk bent, maar dat wil nog niet zeggen dat deze persoon of personen gelijk hebben natuurlijk. (zo zijn er ook fotomodellen waarbij ik me afvraag hoe ze zonder schaamte voor de camera kunnen staan)
daarom zijn ze nog niet lelijk, maar kan ik ze persoonlijk wel minder mooi vinden. over smaak valt niet te twisten, en wat jij nu van jezelf ziet is niets meer dan een tijdelijk beeld, vanuit een bepaalde visie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe verander je Plaatje?
Amadea
12 jaar geleden
@goldboy76: Weet je dat ik jouw gezicht mooier vind dan dat van jorisw (zoals die nu op zijn profielfoto staat)?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nopu Amadea, die mag JorisW in zn zak steken ;) Hahaha. Maar Goldenboy, ik gok dat je erg gepest word en dat je daardoor onzeker wordt, maar ook ik zie enkel een vrij aantrekkenlijke jongeman (Iets te jong naar mijn smaak ;))
Absoluut! Mijn tandarts vertelde me ooit toen ik jong was dat je gezicht tot je 25ste blijft veranderen. Je kaaklijnen worden steeds duidelijker zichtbaar en je krijgt dan een veel meer volwassen uiterlijk.
Maak je absoluut geen zorgen! dat komt helemaal goed. Iedereen hier vind je een knappe jongen! Trek je er niets van aan als iemand ooit zou zeggen dat dat niet zo is. Over 10 jaar, wanneer je hier aan denkt, zal je heel erg lachen en zal alles echt goed zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut! Maar daar kom je zelf achter
Ik zie een heel jong koppie ; geen probleem met 17,5 dunkt me. In elk geval niks mis mee, geen rare misvormingen, geen asymmetrie, niks dat niet opknapt van een vrolijke glimlach, want je kijkt nu een beetje boos ;-)

Natuurlijk verandert je gezicht nog naarmate je ouder wordt ; mij zou je vermoedelijk niet eens meer herkennen op een foto van 30 jaar geleden. De BASIS echter, de verhouding tussen je gezichtsdelen blijft vanaf nu grotendeels zoals die is. Er gebeuren nog wat kleine dingetjes met je kaken en voorhoofd die je een iets minder jeugdige uitstraling gaan geven.

Van dag tot dat zie je dat soort veranderingen niet, maar als je elke dag een foto zou nemen, zou je over een periode van een jaar of wat echt flinke maar subtiele veranderingen zien....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gezicht verandert net zoals je lichaam met de jaren.
Je groeit en daardoor rekt je huid mee, de hormonen zorgen voor gevuldere plekjes, beharing enz. kortom je verandert met alles, dus ook je gezicht. Je kunt echter ook dat camoufleren wat je niet mooi vindt aan jezelf. Vind je je gezicht te rond, laat je haar dan eens anders knippen. Een kapper ziet meteen wat je bedoelt en kent de juiste haardracht om dit te camoufleren. Vindt je je gezicht te spits dan weet een kapper hoe je het voller laat lijken.
Ik zie zelf niet wat je niet leuk aan je gezicht vindt, maar jij zal dit anders zien, anders vroeg je het niet.
Weet je, niemand is echt tevreden met zijn/haar uiterlijk. We willen allemaal net even iets anders dan hoe we zijn.
Daarvoor zijn er kappers, visagisten en schoonheidsspecialisten in het leven geroepen en hier wordt veeeeeeel gebruik van gemaakt. (^0^).
amc