Een droombaan, is iets wat je herkent, wat precies in jou straatje past, waarvan je denkt WAUW!!!!!! dat wil ik......en dat kan ik.

Een droombaan heeft niets met inkomen te maken maar met intuïtie.
Wat voor jou een droombaan lijkt, kan voor een ander een " flutbaan "betekenen.

Komt ( wat voor jou ) een droombaan op je pad, ga er dan met 100% voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Die herken je toch uit je droom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een droombaan is liefde op 't eerste gezicht.
14 jaar geleden
Als het je alles kan bieden wat je graag wil. Maar elk voordeel heeft z'n nadeel dus ook een droombaan. Er zullen altijd aspecten zijn waar je niet zo blij mee bent (cao, reistijden enz)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de reistijd en de cao niet goed is, dan is het dus geen droombaan. een droombaan is toch het complete plaatje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom zeg ik ook: Elk voordeel heeft z'n nadeel dus ook een droombaan. Ik denk niet dat die compleet perfect kan zijn.
Voordat je goed kunt bedenken waaraan jouw droombaan moet voldoen, zult je eerst de moed moeten vinden om verder te denken dan je dromen....
Onderzoek de mogelijkheden. Wat als je een inkomen zou kunnen verdienen met iets wat je altijd al hebt willen doen? Hoe ziet 't leven eruit als je een baan hebt die plezier inhoudt, in plaats van stress en een hoge werkdruk? Allemaal vragen. Maar je zult ze moeten stellen! het is de enige weg en vaak lange naar een topjob....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je graag naar je werk gaat,er je goed op je plek voelt zitten.Als je het erg goed naar je zin heb.En je kan van je salaris goed rond komen dan heb je wel een droombaan.

Kijk salaris daar moet je het niet van aflaten hangen(je leeft naar wat je verdiend),zolang jij je helemaal happy voelt op je plekkie zit en je van het salaris goed rond kan komen zit je goed!!!En wie wil er nu niet meer salartis,maar ook daar ga je weer na leven en dan wil je meer salaris enz enz dus het is dan nooit genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bij voorbaat weet dat het werk is wat jou het meest aanspreekt en waarbij al je kwaliteiten kan laten zien.
Als het complete plaatje klopt! Dus bedrijf/instelling is super, het werk is waar je voor geleerd hebt en waar jij je prettig bij voelt, je salaris is wat jij ervan verwacht, reistijden zijn voor jou acceptabel en alle andere eisen die je stelt aan je nieuwe werkplek.

Maar of het daadwerkelijk een droombaan is kom je pas achter als je begonnen bent op je nieuwe stekkie ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Droombanen, zijn, zoals het woord al zegt ,om van of over te dromen. Natuurlijk zijn er mensen die inderdaad de perfecte baan hebben, die van hun werk hun hobby hebben gemaakt, hun eigen tijd kunnen indelen, voortdurend de uitdaging en ontwikkeling zoeken die ze nodig hebben en eigenlijk ook in hun vrije tijd niets liever doen dan werken en, afhankelijk van het belang dat je daar aan hecht, ook nog een leuk salaris verdienen. Dan zou je kunnen spreken van een droombaan, maar in de praktijk zullen ook daar wel een paar minder prettige aspecten aan zitten, meteen of op de lange duur.

Je herkent een droombaan dus eigenlijk pas als je hem hebt. Van het werk kun je je wellicht een voorstelling maken, maar je baas, je collega's, je clienten, je arbeidsomstandigheden, je reistijd - dat moet je allemaal maar afwachten.
En ga je na 5 of 10 jaar nog steeds elke dag fluitend en met plezier naar je werk, en pak je aan het eind van de dag weer weemoedig je koffertje in omdat je weer naar huis moet maar kijk je vast uit naar de volgende dag, dan weer je zeker dat je een droombaan hebt. Het nivo van het werk is daarbij overigens van nul of generlei belang, zolang het maar samenhangt met je eigen niveau.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je aan het eind van de dag weemoedig je koffertje inpakt omdat je naar huis moet, dan heb je een heel slecht huwelijk... maar de rest van je antwoord vind ik heel goed +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of geen huwelijk, die mensen heb je ook ;-)
Je weet zelf wat een baan is die je graag zou willen hebben, en dan komt die plotseling beschikbaar, vlakbij, met goede voorwaarden. Als alles klopt, dan noem je dat een droombaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat herken je aan het droomsalaris...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is het wat je het allerliefste doet? En probeer dat te "stoppen" in een baan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar je altijd al van droomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 's ochtends voor de wekker wakker wordt, opstaat met het idee dat je er vandaag weer een topdag van gaat maken. Fluitend achter in de file aansluiten, ondertussen alvast de eerste belletjes plegen. Actief de dag door en op de terugweg de werktelefoon uit, muziek op 10 en lekker weer meeslepen in de file.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die herken je aan het feit dat als je wakker wordt, je weer werkloos bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het verwondert mij dat johanterweide hier niet op geantwoord heeft die heeft volgens de vraag van gisteren een echte droombaan namelijk 38 uur werken voor 50000 euro,wie wil dat nou niet.
Onzin natuurlijk droombanen bestaan niet een baan heb je omdat je moet werken om te leven en niet omdat je erover moet dromen,je kunt dat werk zoeken wat goed bij je past en waar je het naar je zin hebt maar dan nog kun je te maken krijgen met collega's of chefs of klanten die je niet 100 % liggen of die je stress bezorgen een en ander is natuurlijk geen reden om de baan niet te nemen.
doe het werk waar je je happy bij voelt en je werk is nooit te zwaar.