Hoe stop ik met bankhangen?

Ik ben een groot fan van bankhangen, doelloos internetten en niks doen en ik kan hier ook bijna niet mee ophouden. Gevolg hiervan is dat ik verder weinig doe. Ik kan me niet motiveren om mijn huiswerk te gaan doen of andere huishoudelijke klusjes. Zelfs de dingen die ik leuk vind kosten me moeite om mee te beginnen. Zo ben ik op het moment bezig met een studie die ik erg interessant en leuk vind en na het maken van huiswerk heb ik een sterk gevoel van voldoening, ditzelfde geldt ook voor fitnessen Toch lukt het me vaak niet om te stoppen met niks doen en belangrijke / leuke dingen te gaan doen. Hoe kan ik mezelf toch wegtrekken van dat TV-scherm/computerscherm/mijn eindeloze gedachten over niets? (mezelf belonen na het doen van iets werkt niet)

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt altijd bij je zelf nagaan en jezelf afvragen waarom doe ik dit . Kennelijk ben je er ontevreden over dat bankhangen. het niks doen en gedachten over niets hebben kan ook lekker zijn . Behalve zoals jij je er al bewust van bent dat je je tijd aan het verdoen bent. Zeg tegen jezelf ...nu ben ik het zat oid. doe dan pc /tv uit en maak een plan wat je wilt doen en ook nog voldoening geeft . t is maar een idee .

Klinkt bekend.. Ik zou om te beginnen een computer-tijd voor jezelf instellen, bijvoorbeeld (als je die dag geen plannen/school hebt) smiddags 2 uurtjes en savonds 2 uur. Dan hoef je toch je pc niet al te lang te missen, en heb je tijd om wat anders te gaan doen. Ik zelf zit ook zo'n beetje de godganse dag online. Maar zoek een hobby, tekenen bijvoorbeeld, ga je kamer herinrichten, ga naar t bos of een park lekker even uitwaaien. Ik weet niet of je kunt skaten/boarden? dan kun je lekker een eind weg gaan. Je moet proberen om jezelf een soort van schema te geven, plan leuke dingen met vrienden zoals een filmpje pakken of wat in de stad rondhangen o.i.d

Je kan ook contact opnemen met Emile Ratelband, tjakka!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100