Hoe voorkom je een middag dip?

Hallo,

Ik krijg tussen 16:00-17:00 meestal een middag dip.
Het rare is dat deze vermoeidheid groter is in vergelijking
met de vermoeidheid als ik `s avonds in bed stap.
Hoe kan dit? Ik had het liever omgedraaid. Want als ik
tijdens de middag dip even in mijn bed lig voor een dutje
ben ik zo in slaap gevallen. Maar `s avond duurt dat veel langer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet een ei. Daar schijn je zo mee uit een dip te komen of zelfs te voorkomen dat je in een dip komt. Dus jij zou om 3 uur een ei kunnen eten en ik denk dat dat het voorkomt. Ik heb dit van horen zeggen, dus of t waar is weet ik niet.. Maar proberen kan altijd!
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat eet je op een dag? Soms krijg je een dipje omdat je lichaam dan iets tekort komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 uur cup a soup uur :-)
Beetje zout helpt je door de middag

Het beste antwoord

3 regels:
- zorg voor een goed ontbijt
- vermijd snelle suikers (oa. in snoep en vruchtensap)
- neem om 4 uur een stuk fruit

Succes gegarandeerd !

Toegevoegd na 8 minuten:
Nog een tip:

Drink veel water.
Veelvuldig , wat wij interpreteren als honger is eigenlijk het lichaam verlangen water! Bovendien, wanneer je lichaam is nog mild gedehydreerd, voel je je moe en lusteloos . . . en dan de neiging om hunkeren naar suiker als een snelle pick-me-up, het begin van de bloedsuikerspiegel achtbaan. Om te voorkomen dat deze cyclus, kunt u proberen uw dagelijkse inname van water. Een gemakkelijke manier om dit te doen is een 1 liter, herbruikbare fles water bij je te dragen elke dag, en twee keer vullen. Daalde het verlangen naar suiker zijn slechts een van de vele voordelen van uw lichaam zullen genieten als gevolg van het extra water!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naamlooss
12 jaar geleden
Waarom vermijden van snelle suikers? Suikers geven toch energie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snelle suikers geven je inderdaad een kortstondige oppepper. Maar daarna val je terug in een veel diepere dip. Je stelt een dip alleen een maar uit, en bovendien is het nog ongezond ook omdat het dé manier is om kilo's aan te komen.
Zie ook http://suikerwijzer.nl/moe-worden-van-suiker-suikerdip-suikerpiek/

Andere antwoorden (1)

Probeer even een banaan of iets anders dat snelle energie geeft te eten!