Snel angst voor conflicten/lichamelijk contact. Hoe kan dit en hoe kom je er vanaf?

Ik heb snel dat m'n lichaam verlamd als er conflicten zijn. Trillen / beven etc..

Ik ben lang (1.92) en sterk maar toch heb ik hier vaak last van.

VB1: In een druk café ontstaat er een ruzie, vervolgens komen die idiote gevoelens opzetten.
VB2: Een meisje (dat ik leuk vond) komt dichterbij, maar m'n lichaam wil vluchten.

Weet iemand hoe je hier vanaf komt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is een psychische aandoening, een angststoornis en dat is best wel lastig om vanaf te komen. Je hebt professionele begeleiding nodig om hier vanaf te komen. Het kan namelijk zijn dat er dingen zijn gebeurd in je verleden of dingen die nog steeds spelen zonder dat je het doorhebt die het in stand houden, en je moet weten wat er precies gebeurd in je hoofd etc. etc. Mijn broertje heeft ook iets dergelijks en krijgt al een jaar intensieve begeleiding (dagelijks) van psychotherapeuten... Ik zou zeker aanraden om hier wel wat mee te gaan doen want het zou je levenskwaliteit heel erg in de weg staan als je dit niet aanpakt!

Ik zou het proberen te negeren. Gewoon jezelf zijn en zelfvertrouwen hebben. Zij zijn immera geinteresseerd in JOU

Moeilijk te zeggen kan aan van alles liggen , idd is het wel psychologisch. Maar om er echt achter te komen wat het is en/of waardoor het komt zou ik je aanraden om met een keertje een psycholoog te bezoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100