Waarom zijn dromen bedrog?.

Toegevoegd na 1 minuut:
En wat betekenen ze?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies dezelfde vraag is drie weken geleden gesteld. Wat wil je nog meer weten? Heb je de 12 antwoorden op die vraag al doorgelezen?

Antwoorden (10)

Omdat ze niet werkelijk zijn... Daarom zijn ze bedrog...

En wat betekenen ze: het is nachtelijke entertainment, meer niet... Hecht geen waarde aan dat bedrog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dromen waar bleken te zijn zouden we in een schijnwereld leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niet echt zo zijn, maar ze kunnen wel een heleboel betekenissen hebben. Google eens of haal een boek uit de bieb/winkel. Er zijn namelijk zoveel betekenissen dat ik dat niet hier allemaal ga opnoemen.
Maar meestal droom je om de gebeurtenissen van die dag te verwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dromen verwerk je wat je de voorgaande dag hebt beleeft. je onbewuste is aan het werk, zeker niet alles in je onderbewuste is bedrog. sterker nog je bewustzijn gebruikt vaak een vorm van "bedrog" om de werkelijkheid aan te kunnen.

als je iets wegstopt denk je daar overdag niet aan, maar omdat je er niet mee dealt gaat het in je onderbewuste spelen, en kan dat in een droom terugkomen. die droom is dan juist waarheid omdat dat blijkbaar je echte gevoel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Marco Borsato het zingt. En omdat ze niet echt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Je kunt er niet op vertrouwen dat ze je op wat voor manier kunnen helpen of dat ze je iets kunnen vertellen. Het kan zijn dat er een bepaalde waarheidsgehalte in zit en dat ze soms kloppen. Gevaar is dan dat je er op gaat vertrouwen. Dit kun je dus niet. Als dromen soms kloppen, is het dus onbetrouwbaar. Pas als iets altijd klopt, heb je er wat aan. Ik zeg dus niet dat een droom niet kan kloppen, want soms is dat wel het geval. Hou een wel kloppende droom maar op toeval of een ruime uitleg van wat je je herinnerde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het dromen zijn. Als het echt zou zijn zouden het geen dromen (meer) zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marco's droom bleek ook geen werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat wij er te veel van verlangen ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we niet respecteren dat we in dromen alles mogen en kunnen... Ik zie een droom als een film, met mezelf in de hoofdrol, en voor mij is dat ook de enige betekenis.