Waarom zijn dromen bedrog?.

Toegevoegd na 1 minuut:
En wat betekenen ze?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat ze niet werkelijk zijn... Daarom zijn ze bedrog... En wat betekenen ze: het is nachtelijke entertainment, meer niet... Hecht geen waarde aan dat bedrog...

Als dromen waar bleken te zijn zouden we in een schijnwereld leven.

Bronnen:
Al schiet je me levend

Omdat ze niet echt zo zijn, maar ze kunnen wel een heleboel betekenissen hebben. Google eens of haal een boek uit de bieb/winkel. Er zijn namelijk zoveel betekenissen dat ik dat niet hier allemaal ga opnoemen. Maar meestal droom je om de gebeurtenissen van die dag te verwerken.

In dromen verwerk je wat je de voorgaande dag hebt beleeft. je onbewuste is aan het werk, zeker niet alles in je onderbewuste is bedrog. sterker nog je bewustzijn gebruikt vaak een vorm van "bedrog" om de werkelijkheid aan te kunnen. als je iets wegstopt denk je daar overdag niet aan, maar omdat je er niet mee dealt gaat het in je onderbewuste spelen, en kan dat in een droom terugkomen. die droom is dan juist waarheid omdat dat blijkbaar je echte gevoel is.

Omdat Marco Borsato het zingt. En omdat ze niet echt zijn.

Ja. Je kunt er niet op vertrouwen dat ze je op wat voor manier kunnen helpen of dat ze je iets kunnen vertellen. Het kan zijn dat er een bepaalde waarheidsgehalte in zit en dat ze soms kloppen. Gevaar is dan dat je er op gaat vertrouwen. Dit kun je dus niet. Als dromen soms kloppen, is het dus onbetrouwbaar. Pas als iets altijd klopt, heb je er wat aan. Ik zeg dus niet dat een droom niet kan kloppen, want soms is dat wel het geval. Hou een wel kloppende droom maar op toeval of een ruime uitleg van wat je je herinnerde.

Bronnen:
http://www.leokrans.nl/psychologie/dromen.htm

Omdat het dromen zijn. Als het echt zou zijn zouden het geen dromen (meer) zijn.

Marco's droom bleek ook geen werkelijkheid.

omdat wij er te veel van verlangen ??

Omdat we niet respecteren dat we in dromen alles mogen en kunnen... Ik zie een droom als een film, met mezelf in de hoofdrol, en voor mij is dat ook de enige betekenis.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100