uitgeslapen maar toch moe, hoe houd ik me energiek?

Of ik nou uit slaap of niet, maar ik werk in een fabriek en ben toch moe na een tijdje. Ik ga dan gapen en voel me slap. Verder heb ik er geen last van, alleen op het werk, hoe kan dit? Dit is erg vervelend, en nog fijner om te weten, hoe voorkom ik het? Hoe kan ik me energiek gaan voelen? (eet vaker iets zoets of dextro energie maar dat werkt niet) grs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Zoet eten word je juist meer moe van, omdat het zo snel verteerd is.
Hoe lang slaap je op een nacht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al eens bloed laten prikken? Misschien wat bloedarmoede.
Slechte ventilatie in de ruimte waar je werkt kan ook een oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht bevalt het werk je niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien te weinig ventilatie op je werk? En inderdeed, neem liever een soepboulion dan suikers.

Antwoorden (6)

Wellicht heb je van een Winterdipje. Ik heb hier ook last van met dit koude weer. probeer wat meer te eten met vitamine D, of slik dit in een vitamine pil. beweeg ook wat meer en wees sociaal, Helpt dit niet ga dan alsnog langs de dokter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Douchen dat werkt hey best
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan op mn werk niet even zeggen: sorry baas, ik ga ff douchen want ik ben moe :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha ik wou ook al zeggen: dat is natuurlijk een beetje moeilijk op je werk!
Zorg dat je dingen eet waaruit de suikers juist langzaam vrijkomen, in plaats van suikershots die je bloedsuiker de hoogte injaagt waarna een diep dal volgt.
Zorg voor voldoende ventilatie op je werk (moet de baas voor zorgen).
Als je moeheid voelt opkomen, probeer dan of je tijdens je werk even kunt rekken en strekken, dan moet je soms ook even flink gapen, maar vaak ben je daarna wel wat opgefrist.
Zorg ook dat je genoeg drinkt (geen fris, maar water of thee).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minder slapen. Teveel slapen word je moe van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder mens heeft een tijdje na de maaltijd even een dipje.

De één heeft er meer last van dan de ander en ook het 'in een warme omgeving komen' vanuit de kou versterkt dit dipje nog eens extra.

Als je je dipje wat lastig vindt..zorg dan dat je, als je het voelt komen, even wat frisse lucht extra binnen krijgt en doe enkele lichamelijk oefeningen..als b.v. touwtjespringen of wat arm oefeningen.

Je stimuleert aldus je bloedsomloop..waardoor je sneller over je dipje geraakt..of er zelfs helemaal niet in glijdt..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je eetgewoontes aanpakken,klinkt misschien raar,maar mijn ervaring dat allerlei klachten vaak te maken hebben met dat wat je eet of niet eet en drinkt,in deze maatschappij worden we vergiftigd waar we bij staan....veel water drinken en zo natuurlijk mogelijk eten,moet je kijken hoeveel energy je gaat krijgen en je darmen tussendoor rust geven zodat ze alles goed kunnen verteren en niet teveel suikers...... sterkte en succes!!