wat is de oorzaak van trillende handen?

hoi, ik heb last van trillende handen en t'is echt vervelend. Mijn handen zijn altijd ook ijskoud en ook mijn voeten , weet iemand de oorzaak hiervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Daar had ik als jong mens ook heel veel last van, trillende handen.

Trillende handen hebben is iets normaals! Ze kunnen veroorzaakt worden door een verslaving, medicatie of ziekte.
In alle overige gevallen is het gewoon iets wat genetisch bepaald is. Net als je haarkleur. Sommige mensen zijn van nature wat nerveuzer aangelegd, zij zullen eerder last hebben van trillende handen dan andere mensen.

Het wordt eigenlijk pas een probleem als mensen erbij stil gaan staan dat ze trillende handen hebben. Deze mensen gaan zichzelf de hele dag in de gaten houden. Wanneer ze eten, een kop koffie aanpakken, afrekenen in de supermarkt, enz. Bij alles wat ze doen letten ze op hun eigen handen.

In de bron staan ook wat oefeningen die je kunt doen.

De oorzaak van koude handen en voeten is niet gemakkelijk te duiden, het heeft echter zeker te maken met een verslechterde bloedcirculatie.
Ook factoren zoals bepaalde hormonen spelen een rol. Daarom hebben vrouwen over het algemeen vaker last van koude voeten dan mannen.
Meer bewegen en vaker lopen vergroot de kans op warmere voeten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Omdat mijn ene bron al genoemd is,
voeg ik er nog een bron aan toe:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/45010-wat-te-doen-tegen-koude-handen-of-voeten.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje voor de uitleg (:

Andere antwoorden (1)

Vaak heeft dit te maken met een slechtere bloedsomloop van of naar je voeten. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Deze zijn te vinden in het artikel dat ik mee stuur.
Een oplossing is vaak meer bewegen en vaker lopen. Ook zijn wollen sokken beter voor de bloedsomloop dan synthetische sokken. Ik hoop dat je er iets mee kan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje voor de uitleg (: