Ik heb gehoord dat als je de Mexicaanse griep al hebt gehad, dat je hem dan niet nog een keer kan krijgen. Wat is daar precies van waar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee je kunt het MAAR één keer krijgen, maar dan wel dezelfde... Als het muteert en een tikje verandert, dan verandert dat de zaak en kun je dus wel IN NAAM DEZELFDE GRIEP krijgen, maar dat is dan in werkelijkheid een andere...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Klinkt erg logisch. Als je het vergeljikt met een eerder bericht voor oudere mensen:

Voor 1957 geboren? U bent mogelijk immuun voor de Mexicaanse griep
In juni 2009 werd bekend gemaakt dat in Nederland de heftigste uitbraak van de Mexicaanse griep na de zomervakantie 2009 verwacht wordt. Mensen die voor 1957 zijn geboren zijn mogelijk immuun voor het virus. Men vermoed dat het virus tot 1956 al actrief is geweest en wereldwijd slachtoffers heeft gemaakt, maar personen die toentertijd in aanraking zijn geweest met het virus hebben antistoffen tegen het virus opgebouwd. Aan een vaccin tegen het virus wordt gewerkt.

Zou dat betekenen dat als je het eenmaal gehad hebt, jedaarna resistent zou moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is altijd zo met dat soort ziektes, als je eenmaal de ziekte hebt gehad (en bent genezen) heb je een anti-stof aangemaakt waardoor je niet meer ziek wordt van de griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klopt, je kan de griep maar één keer krijgen.
Maar dit is bij alle griepen zo.
Dat komt doordat je lichaam al aan de griep gewend is als je hem al hebt gehad en nog een keer zou krijgen.
Dus als je hem hebt gehad... Wees blij. Dan ben je er van af ! ;)

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin, je kan echt wel vaker de griep krijgen hoor :-s -1
Klopt, je lichaam maakt antistoffen. Vandaar dat een vaccinatie ook gemaakt is van dode of verzwakte virussen. Zo maakt je lichaam antistoffen aan en krijg je de griep niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luchtig gesproken:
Als je nu nog leeft dan is het waar. Je lichaam heeft het plan om het virus te verslaan vastgelegd. Dat is ook het doel van vacinatie: jouw lichaam te leren hoe het virus te bestrijden. Vacinatie is een beetje laf, want de virussen kunnen niets terugdoen. Het is dus een beetje vechten tegen iemand wiens handen op zijn rug gebonden zijn.

Als je nas de eerste keer wordt besmet, dan hoeft het lichaam niet eerst uit te zoeken hoe het virus kan worden bestreden. In die tijd kan het virus zich zo vermenigvuldigen dat het lichaam te laat met het bestrijden begint, waardoor de patient overlijdt. Hoeft overigens niet, een gezond lichaam is over het algemeen snel genoeg met het vinden van de bestrijdingsmiddelen.