Ik hoest steeds maar krijg de slijm niet uit?

Ik heb hoest drank geprobeerd en bruistabbleten geprobeerd wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Lekker stomen, of onder de hete douche gaan staan met de droger aan (als je die hebt) zodat het goed warm en vochtig wordt. Verder weet ik niet wat voor bruistabletten je hebt gebruikt, maar acetylcysteïne werkt vaak wel redelijk. Die zou je kunnen blijven gebruiken. Niet geforceerd gaan hoesten trouwens, maar gewoon hoesten als je het op voelt komen. Uiteindelijk komt het vanzelf los, gewoon afwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb acetylcysteïne gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent er volgens mij het dichtst tegen. De vochtigheidsgraad in je huis moet omhoog. Stomen helpt dus.

Andere antwoorden (12)

En stomen of insmeren met vicks op je borst en rug dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afwachten. Drink een kopje thee met honing. werkt bij mij ook altijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem vicks keelpastilles, gorgel met zout, en drink de hele tijd thee met honing en drink dat wel warm, ik had het vorig heeeel erg en na 3 dagen was het pas over maar bij jou is dat misschien niet het geval, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het lang duurt en echt hinderlijk is, even bij de apotheek langs voor advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gorgel je keel een paar x per dag met zout water.
Suc6 verzekerd.
12 jaar geleden
Als ik last heb van slijm doe ik behoorlijk wat spaanse peper door mijn eten,het helpt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de apotheek kan je verschillende medicatie halen die (vastzittend) slijm in de keel oplost.
Mijn moeder had hier erg veel last van en de huisarts heeft haar toen iets voorgeschreven hiervoor.
Het zijn zakjes met poeder die je in water moet oplossen en dan opdrinken.
Het werkt echt goed hoor!
Misschien heb je er iets aan.^^
Het is trouwens ook gewoon zo(zonder recept van de dokter) te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee zetten van tijm. Het is niet lekker, maar tijm werkt wel slijmoplossend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je last van vastzittend slijm in je longen hebt. Het slijm dunner maken is dan toch het beste. Medicatie voor vastzittende hoest meerdere malen per dag (volgens de bijsluiter) innemen. Je bruistabletten hadden ws. Acetylcysteīne als werkzame stof.
Broomhexine tabletten werken ook goed en zijn veel goedkoper dan Bisolvon of Fluimucil. Je kan ze van diverse huismerken kopen.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan moet je stomen of gewoon lekker uithoesten en als er al slijm uitkomt weg spugen niet doorslikken dan kan het langer duren voor je er van af bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verse ananas pureren met de staafmixer en opdrinken, werkt goed, maar is wel vies. Werkt beter dan bruistabletten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer je adem zo diep en lang mogelijk in te houden, als dat niet lukt om het dan los te krijgen, of echt pijn in je borst krijgt... naar de dokter gaan, een citroen grok werkt ook (kokend heet water, beste scheut cognac, met honing) en dan GELIJK voordat je je bed in duikt zo heet mogelijk opdrinken en NIET meer je bed uitkomen. Zo kun je ook "koorts" meestal binnen no time verhelpen, echter je echte probleem als je de slijm er niet uitkrijgt of bovenstaande proef niet doorstaat (als je zo'n grok) neemt en er 's nachts weer uitgaat... is het useless. Zwetend in bed en dan maar een extra keer wassen maar vooral NIET uit bed gaan! Beterschap van een roker die hetzelfde probleem ook had maar nu op electronisch roken is overgestapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een grog helpt niet tegen koorts - koorts krijg je omdat je lijf in gevecht is met een besmetting en die gaat niet sneller over als je alcohol drinkt. Je _kunt_ je er soms beter door voelen, maar soms ook juist beroerder...