In welke maand zijn de meeste mensen jarig?

En dan bedoel ik over de hele wereld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

In de maand september in Nederland. Wereldwijd wordt lastiger omdat er landen zijn met hele andere kalenders en maanden.

Toegevoegd na 4 minuten:
In Amerika schijnt het augustus te zijn: http://www.lifeslittlemysteries.com/723-baby-month-is-almost-here-.html

Hier hebben ze het over de herfst: http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20070905042802AAb6tTO

Hier ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Birthday#Frequency

Ik kan wereldwijd niet echt iets vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
En dan ook nog dat een deel van de wereld Kerst viert in de zomer....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dan hebben ze toch wel een dagje extra vrij om leuke dingen te doen ;) Sowieso is het in die landen ook nooit zo snel echt winter zoals hier nu waar je lekker tegen elkaar kan kruipen (bv Australië).....
Amadea
12 jaar geleden
Daarom juist, dat geeft te vermoeden dat de maand waarin de meeste kinderen verwekt worden anders ligt dan in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar in het 'westen' worden dus de meeste kinderen geboren in aug-sep-okt. In Afrika denk ik dat het niet zo heel veel verschilt. In Zuid-Amerika/Australië is er ook veel te doen in december (vrije dagen) en dan hebben we Azië nog. Het Noorden van Azië zal ook wel in de koude periode bij elkaar kruipen. Blijft over: India en omringende landen.... geen idee....
Ik denk zelf rond augustus en september..
Want s winters zoeken mensen elkaars warmte op als je begrijpt wat ik bedoel.. en ik heb ooit ergens gelezen dat zomers mensen minder zin hebben in seks..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmmm daar heb je mooi even een punt haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ze in de winter seks hebben, word je geboren ergens in de zomer. 9 Maanden zwanger..