Hoe komt het dat je meteen kunt zien of iemand een man of een vrouw is?

ik heb alles al gekeken van lippen naar ogen en mond, maar kom er echt niet uit,, Toch zit dat gewoon in je maar hoe kan dat eigenlijk??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je het hier over geklede mensen hebt. Ik heb een keer voor aap gestaan dat ik tegen een vrouw met uitgesproken mannelijke trekken "meneer" zei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad wel een generalisatie: het is lang niet bij iedereen op het eerste gezicht duidelijk.
Alleen bij ONgeklede mensen is het bijna altijd direct duidelijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de jukbeenderen zijn beter zichtbaar bij een man.en toch de stem die zwaarder is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de adamsappel
Reddie
12 jaar geleden
De voortplanting is de krachtigste drive in het leven. Sterker nog dan overleven.
Man/vrouw is zo essentieel dat je er vanaf je geboorte op gespitst bent. En het is het eerste waar je op let. Een heel lange training, dus.
(Ook al vergis je je wel eens.)

Antwoorden (5)

Er zijn een aantal lichaamsdelen die bij de vrouw veel ronder zijn dan bij de man. Ook de huid is vaak egaler en zachter. De adamsappel is bij de man ook meer zichtbaar.
De man heeft halverwege het lichaam iets hangen wat je bij de vrouw niet zult vinden.
Een vrouw heeft borsten.
Dus om jouw vraag te beantwoorden, het is een combinatie van de bovenstaande verschillen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken vrouwen met een snor en mannen zonder snor. Haargroei is iets makkelijker te verwijderen, maar met lichaamsdelen is dat iets moeilijker, daarom heb ik haargroei niet in het rijtje gezet
Als je het gezicht bedoelt: Ogen liggen dieper, wenkbrauwen zijn wat steviger. Gezichtsbeharing (of stoppeltjes), enz.
Uit de combinatie kan je opmaken of iemand een man of vrouw is.

Soms is het wat lastig te zien, maar dan zie je het wel aan het kapsel, en aan de kleding.

En in een heel enkel geval... dan zie je het niet.. en dan hoop je maar dat je tegen mevrouw niet meneer zegt :)
12 jaar geleden
Aan de manier waarop ze staan,
Hoe ze lopen, de ogen,
Behaard & de stem,
en dat soort dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet in 100% van de gevallen zo dat je meteen kunt zien of iemand een man of een vrouw is. Er zijn namelijk ook vrouwen met een groot percentage mannelijke trekken, en mannen met een groot percentage vrouwelijke trekken. Maar bij mensen die wel de meeste eigenschappen van hun sekse hebben kan je ze herkennen doordat: vrouwen zachtere lijnen hebben; sierlijker bewegen; bepaalde gebaren gebruiken zoals bijvoorbeeld haar achter de oren stoppen, aan de oorbel draaien, de lippen bevochtigen. Terwijl mannen hoekiger lijnen hebben; groffer bewegen; grotere handen hebben die ruwere gebaren maken.
Amadea
12 jaar geleden
waar je het meeste aan af kan leiden wat voor geslacht iemand heeft zijn de bewegingen.

Zo maken de heupen een meer wiegende bewegingen bij vrouwen, en de schouders een beweging bij mannen tijdens het lopen.

Dit is getest door proefpersonen schaduwen te laten zien, die lopen. Daarbij werd naar de oogbewegingen van de proefpersonen gekeken, en zo bepaald dat dit het belangrijkste is voor bepaling van geslacht.