Wie weet welke zorgverzekeraar er volgend jaar nog een borstverkleining op medische gronden vergoedt?

Ik heb al op zorgkiezer.nl gekeken, maar kom er zo niet uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het op medische gronden is wordt het vergoed.
De regels wat als 'medische grond' geaccepteerd wordt kunnen wijzigen...

Het beste antwoord

Wat dat betreft veranderd er niets, na toestemming wordt dit nog steeds vanuit de basisverzekering vergoed. Je moet wel aan bepaalde eisen voldoen, minimaal een e-cup of als je kleiner bent als 1.60 minimaal een d-cup, gezond zijn, en een BMI van minder als 25.

Ook moet je rekening houden met je eigen risico van 350 euro volgend jaar, die berekenen ze wel aan je door!!

Maar ga ervoor, ik ben in augustus geweest en kijk iedere dag vol trots naar mezelf in de spiegel, geen dag spijt gehad!

Toegevoegd na 5 minuten:
Kortom, het zit dus gewoon in het basispakket, dus het uiteindelijke antwoord op je vraag is: alle verzekeringen, mits je medische noodzaak en toestemming hebt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer er medische noodzaak is moet een verzekeraar dit ten alle tijde vergoeden. Het is dan niet relevant welke verzekeringsmaatschappij je hebt. Mocht je desondanks toch twijfelen kun je het beste de verzekeraar opbellen. Je krijgt dan altijd een eerlijk antwoord.