Hoevaak per week zou je moeten poepen om gezond te zijn?

Is 1 of 2 x poepen per week voor een volwassen man of vrouw voldoende?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

1x per week is echt te weinig, 2x per week is op het randje. Vraag het gerust eens aan je huisarts, en zorg dat je genoeg vezels eet! Eet dagelijks een appel, bruin brood, en drink daar voldoende water bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

1 of 2 keer per week? Dat lijkt me wat weinig.
Ik peop zelf meestal 1 keer per dag. Soms een dag niet, soms 2 keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precieze details mag je ook voor je houden hoor; lol :-P
Niet over nadenken, gewoon laten komen.
Dat is voor iedereen anders, de een gaat elke dag, de ander 1 of 2 keer in de week. Als je een goed dieet hebt (genoeg vezels e.d.) dan reguleer je lijf dat vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt niets uit als het maar met regelmaat is. De een poept elke dag de ander 1 maal per week, pas als je 'patroon' ernstig verandert dan klopt er iets niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies! Als je opeens 5 keer in een uur moet, dan zit er iets niet goed! ;=)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5 keer per uur zou ik me zeker zorgen gaan maken, al was het alleen maar dat je zo weinig tijd overhoud voor andere dingen :)
Van 10 minuten tot 30 minuten na elke maaltijd is het gezondst, want zo doet een baby dat en volwassenen kunnen hier een voorbeeld aan nemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt, maar er zat al wat voor... Als je een pijp met knikkers hebt en je drukt er eentje in een kant erin, dan valt meteen aan de andere kant er een uit...
Dat duurt geen 8 uur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whahahaha wat ook weer een Xinix vergelijking :-p
Nou dat lijkt mij wel weinig. 5 tot 6 keer per week lijkt me beter.

Alhoewel ik met Crohn dat soms per dag doe (-:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij niet want ik poep elke dag een keer,en dat is een vast ritueel s,morgens na mijn eerste kop koffie,en dan meestal op hetzelfde tijdstip,of ik moet wat verkeerds gegeten hebben dat je aan de diarree bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere dag liefst in de ochtend, nog beter is 2 keer per dag, maar ik kan niemand die dat doet.
Sommige mensen doen het iedere ochtend na het drinken van koffie.
Meestal is onvoldoende water drinken de reden dat de ontlasting maar eens per 3 a4 dagen is.
Maar dat is niet gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik niet met je eens Ed. Ik eet verantwoord, drink voldoende maar ga als sinds ik heel klein was 2 a 3 keer per week en ben super gezond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ho, Ho YviB, dat heb ik niet bedacht, dat hebben onderzoeken uitgemaakt en bijna altijd is ongezond eten, stress en onvoldoende drinken de reden van de klacht.
Misschien ben jij wel een van die uitzonderingen, want ook die zijn er.
Vroeger ging ik zelf maar een keer in de 3 a 4 dagen, had daar geen enkele last van, maar later bleek het wel door stress te komen.
Waarom heb je de vraag eigenlijk hier gesteld?
Je zegt dat je zelf super gezond ben.
Wat wil je dan horen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ik zie nu op eens dat je niet de vragensteller bent.
daar ging ik even van uit, slordig van me, sorry.
Ha, die Depina;

Als je wat meer pepernoten en speculaas zou eten zou je misschien net als ik ook twee keer per dag kunnen, goed voor je stofwisseling. En elke avond een glaasje bisschopswijn voor hart en bloedvaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan wat voor jou normaal is, zoals mijn huisarts zei op mijn vraag of ik niet te veel ga, tussen de 1 x per week en 5 keer per dag is normaal.