Hoevaak per week zou je moeten poepen om gezond te zijn?

Is 1 of 2 x poepen per week voor een volwassen man of vrouw voldoende?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

1x per week is echt te weinig, 2x per week is op het randje. Vraag het gerust eens aan je huisarts, en zorg dat je genoeg vezels eet! Eet dagelijks een appel, bruin brood, en drink daar voldoende water bij.

1 of 2 keer per week? Dat lijkt me wat weinig. Ik peop zelf meestal 1 keer per dag. Soms een dag niet, soms 2 keer.

Niet over nadenken, gewoon laten komen. Dat is voor iedereen anders, de een gaat elke dag, de ander 1 of 2 keer in de week. Als je een goed dieet hebt (genoeg vezels e.d.) dan reguleer je lijf dat vanzelf.

Maakt niets uit als het maar met regelmaat is. De een poept elke dag de ander 1 maal per week, pas als je 'patroon' ernstig verandert dan klopt er iets niet

Van 10 minuten tot 30 minuten na elke maaltijd is het gezondst, want zo doet een baby dat en volwassenen kunnen hier een voorbeeld aan nemen...

Nou dat lijkt mij wel weinig. 5 tot 6 keer per week lijkt me beter. Alhoewel ik met Crohn dat soms per dag doe (-:

Lijkt mij niet want ik poep elke dag een keer,en dat is een vast ritueel s,morgens na mijn eerste kop koffie,en dan meestal op hetzelfde tijdstip,of ik moet wat verkeerds gegeten hebben dat je aan de diarree bent.

Iedere dag liefst in de ochtend, nog beter is 2 keer per dag, maar ik kan niemand die dat doet. Sommige mensen doen het iedere ochtend na het drinken van koffie. Meestal is onvoldoende water drinken de reden dat de ontlasting maar eens per 3 a4 dagen is. Maar dat is niet gezond.

Ha, die Depina; Als je wat meer pepernoten en speculaas zou eten zou je misschien net als ik ook twee keer per dag kunnen, goed voor je stofwisseling. En elke avond een glaasje bisschopswijn voor hart en bloedvaten.

Dat ligt eraan wat voor jou normaal is, zoals mijn huisarts zei op mijn vraag of ik niet te veel ga, tussen de 1 x per week en 5 keer per dag is normaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100