Kun je op een plaats snel, en blijvend afvallen?

Ik zou graag alleen bij mijn buik willen afvallen. Ik ben blij met mijn lichaam, en vind mezelf ook niet te zwaar of zo. het probleem is alleen dat al mijn vet zich ophoopt bij mijn buik en heupen, is hier iets tegen te gaan? Ik heb meerdere malen een dieet geprobeerd, een zogenaamd "crashdieet" hou dat alleen niet vol. Nou snap ik dat ik dan aan buikspieroefeningen moet gaan doen, alleen ik wil ook geen blokjesbuik. Weet iemand hoe je een platte buik zonder blokjes kan krijgen in mijn situatie? misschien iemand met hetzelfde probleem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Nee, je kunt niet selectief afvallen. En als vrouw hoor je wat vet op de heupen en de buik te hebben, dit is noodzakelijk voor de vruchtbaarheid.

Snel afvallen is sowieso een zeer slecht idee, je komt veel voedingsstoffen tekort en na die tijd kom je net zo hard weer aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een blokjesbuik krijg je echt niet zomaar, zeker niet als vrouw. Een blokjesbuik heb je pas zodra je vetpercentage zeer laag is, en dat red je meestal alleen met een strikt dieet en zeer veel sporten (zoals bodybuilders).

Het enige dat je kunt doen is kijken of je gezonder kunt eten, minder geraffineerde koolhydraten, suikers, zout en vetten. Google eens op clean eating en probeer dat (gedeeltelijk) toe te passen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ga daarnaast meer sporten.
Probeer elke dag 10-15 minuten intensief te bewegen, en 30 minuten totaal (dingen als fietsen en wandelen).
Voor het intensieve bewegen zijn er allerlei sites die je korte intensieve workouts aanbieden, HIIT is ook een goeie.

Ga niet alleen buikspieren trainen, maar al je spieren in je lichaam. Meer spieren = meer vetverbranding. Het kan goed zijn dat je resultaat ziet bij je buik als je meer met je armen gaat trainen.

Elke dag een andere spiergroep, en neem voldoende rust.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het allerbelangrijkste, accepteer je lichaam en hou ervan. Je gaat meer sporten en gezonder eten om je beter te voelen, en als bijkomend effect gaat je lichaam er beter uit zien.
Ga je niet blind staren op de weegschaal, maar hou bij hoe je je voelt, dat je meer energie krijgt en een betere conditie.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij verteld over een blokjesbuik, daar ben ik het niet mee eens. Mijn zusje heeft altijd al een blokjesbuik gehad...zijn sport niet en is zeker geen bodybuilder
Ritsuka
12 jaar geleden
Er zijn uiteraard altijd uitzonderingen, en iedere persoon is uniek. Je zus heeft waarschijnlijk een lichaamsbouw waar je het snel ziet.
Er zijn 3 soorten lichaamsbouw (met uiteraard verschillen per persoon), je hebt Ectomorph, Mesomorph en Endomorph. http://www.marcilall.com/to-lose-weight/the-3-body-types-which-one-are-you
Vet verbranden is een algemeen proces. Als je overtollig vet verzameld rond je buik is sport of een dieet het meest doeltreffend.

Sport heeft nog het voordeel dat het je spieren verstevigd. Dit zorgt ook voor een strakkere buik maar het overtollig vet moet je verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige dieet dat vol te houden is, is gezond eten en meer bewegen. Een tijdelijk dieet werkt per definitie niet.
Als je snel en blijvend lokaal wilt afvallen, is liposuctie een optie, maar daar zitten wel risico's aan (een operatie heeft sowieso risico's, en als het misgaat bij liposuctie heb je kans dat je een huid vol deuken overhoudt).
Als je een vrouw bent, is vet op de heupen en wat vet op de buik volkomen natuurlijk - dat is je lichaamsvorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat Antw: al schreven is de grote waarheid , maar toch !!!niet die afslank crèmes , daar slankt je beurs alleen maar van af . Maar de combi afslanken , sporten , en daar kom het doorbloeding . In sommige sport scholen zie het al eenlokaal warmte vest ,broek op die plek waar je meer van af wil . Maar dan wel sporten , lopen of wat dan ook . Of knip een vuilnis zat zo , dat je tijdens je hard loop buiten op die plekken extra isolatie krijgt . Let wel doe dit niet te lang , en je huid moet wel blijven ademen . En jij moet ook niet over verhit raken . Dan is er mogelijk wat te bereiken wat jij wil . Maar stel je er niet te veel van voor . Maar in de marge Vd beperkte mogelijkheden bereik jij het maximale . Ps achter je vet randje zitten je spieren , die goed beheerst trainen , dus liever langer dan zwaarder brengt ook op die plekken extra doorbloeding , zonder echte broodjes te bakken . Succes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie hier voor een test van afslankbroekjes: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/hete-dikmakende-afslankbroekjes/speel/1/ - die werken in elk geval niet.
Heb een tijdje Zumba gedanst, moest toen door omstandigheden stoppen maar het vet op mijn buik verdween zienderogen. Ook bij een bekende van mij slonk haar buikvet zienderogen doordat zij ging Zumba Dansen. Natuurlijk gaat de rest van je lichaam dan ook een beetje mee maar op de buik verdween het vet heel snel en verhoudingsgewijze ook veel en veel meer.
Na 2 weken plm. een kwartiertje per dag had ik al zichtbaar resultaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel is nooit goed, maximaal een kilo per week. Zoals elders al gemeld: volg gewoon een paar voedingsregels die mij ook hebben geholpen:

- Eet 's ochtends een uitgebreid en voedzaam ontbijt (eieren, volkorenbrood, worst, maar ook fruit).
- Eet als je tussendoor honger hebt. Je kunt altijd een paar noten of iets als kaas eten, alleen 's avonds niet (dan worden vetten opgenomen).
- Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten.
- Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks.
- Drink geen zoete dranken.
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering).
- Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood).
- Vermijd alcohol (veel calorieën).
- Zorg ervoor dat je dagelijks beweegt: ga met de trap in plaats van met de lift, doe een paar push-ups voor de tv, ...
- Vermijd de bus en de auto. Ga te voet of met de fiets.

Je zult je fantastisch voelen, niet alleen omdat je gewicht verliest, maar ook omdat je, als je deze regels volgt, gezond eet en veel beweegt. Bovendien heeft het een positief effect op je darmflora, waardoor je minder trek zult hebben en minder zin zult hebben in snacks en zoetigheden.