Mag je met een kunstknie in de sauna ?

Er zit b.v. kunststof (hardplastic) in een kunstknie.
Stel dat je in een sauna van 80 graden zit, zal het dan te heet kunnen worden ?
Het lijkt mij niet dat het dan kan smelten, maar zal de hitte slecht zijn voor je knie ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Even googelen leert dat er verschillende mensen zijn met een kunstknie die regelmatig naar de sauna gaan en daar geen problemen van ondervinden. Ik ga er dus vanuit dat het gewoon kan. Wil je het zeker weten, vraag dan je arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang heb je je kunstknie? Misschien moet je nog rekening houden met de genezing van het litteken, als dat nog niet te lang geleden is. Al denk ik eigenlijk dat dit eerder een positief dan negatief effect kan hebben, omdat het je huid mooi soepel maakt. Maar misschien kan het gevoelig zijn, als je vrij recent bent geopereerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lies12, mag ik vragen wat je beroep is? Je geeft namelijk vaak die goede antwoorden op voornamelijk vragen over lichamelijke klachten, maar volgens mij ook over seksualiteit/zwangerschap. Dus ik ben benieuwd of je ook een beroep hebt in die richting, of dat je die kennis gewoon zelf hebt opgedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lotte: dat is deels beroepsmatig, deels eigen ervaringen en gewoon een goed geheugen. In verband met m'n privacy houd ik m'n beroep liever voor me op een openbaar forum, maar je mag je PMmen als je wilt.

Andere antwoorden (1)

Sauna van 80 graden? Dan kook je levend joh. Sauna's zijn maximaal rond de 50 graden celcius. Een kunsknie moet zeker bestendig zijn tegen deze warmte.