Wat is precies het verloop van de Mexicaanse griep?

Wat zijn de eerste symptomen die je merkt? Begint het wat kwakkelig of acuut? En daarna? Wanneer begin je met hoesten? Wanneer treedt de koorts op? Hoe lang blijf je hoge koorts houden; hoe lang blijf je hoesten? Ik neem aan dat de mensen die in het ziekenhuis beland zijn er ook niet de eerste dag al lagen. Wanneer treden de complicaties op? En wanneer ben je er helemaal vanaf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb de mexicaanse griep vorige week gehad, bij mij begon het met een zere keel. Maar of dat bij iedereen daar begint dat weet ik niet...

Toegevoegd na 3 minuten:
O sorry, en daarna ging het heel snel, maandagmiddag werd ik een beetje warm (maandag gewoon gewerkt de hele dag)
Maandagnacht en dinsdag en woensdag had ik 39 graden koorts (die dagen waren het ergst) en daarna knapte ik alweer op.
Hoesten duurt echt de hele week en nu nog steeds.
Als je naar de 40 graden koorts gaat dan moet je echt aan de bel trekken dan kan het zijn dat je huisarts het nodig vindt om je in het ziekenhuis op te laten nemen.

Maar ondanks het hoesten voel ik me verder alweer helemaal fit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had je het maar één week? Welke klachten had je verder? Hoe lang hield de koorts aan en wanneer begon je met hoesten?

Andere antwoorden (3)

Hoogst waarschijnlijk heb ik het pas geleden gehad.
Het kwam heel snel op, begon met een zere keel, hoesten en hoofdpijn, daarna koorts, overgeven en diaree.
Flinke spierpijn vooral bovenarmen en schouders.
Dit alles binnen een halve dag.
Na een dag begon het langzaam beter te worden.
Binnen een week weer beter.
Maar net als een andere griepvirus, duurt het weken voordat je helemaal niets meer voelt.
Voor mij was het een mild griepje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij waren ook vermoedens volgens de huisarts ,acuut rillingen, koorts,hoofdpijn,hoesten,overal spierpijn, en na 4 dagen was de koorts weg,ik ben twee weken thuis geweest. Het is nu al ruim 7 weken geleden maar voel me nog steeds niet de oude ,ik ben nog steeds vermoeid ,en dat is niets voor mij.Moet ik wel bij zeggen dat ik er een flinke bronchitis bij had...eerst leek het op een longontsteking ,maar gelukkig was dat niet zo.Ik heb twee antibiotica kuren gehad.Als je twijfels hebt over je eigen gezondheid bel je arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werd 's nachts wakker en voelde me erg beroerd.Ik had pijn in mijn polsen, schouders, armen, benen, voeten, kortom overal.De volgende dag kreeg ik er hoofdpijn bij en pijn in de oren.De tweede dag begon het hoesten en lichte keelpijn.De pijn verdween na een dag of drie maar het gevoel van slapte en moeheid bleef.Het hoesten duurde ongeveer een dag of tien. Ik ben twee weken thuis geweest en ik ben geen enkele dag de deur uit kunnen gaan.