Hoe weten blinde vrouwen wanneer zij ongesteld zijn?

Hoe "voelen""zij dat bedoel ik. Of lopen zij 1 week ervoor al met maandverband voor de zekerheid

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Nou, ik ben blij dat ik niet blind ben want ik zal wel anders in elkaar zitten dan de meeste vrouwen hier. Ik merk het namelijk niet. Het is iedere keer weer een "verrassing".
Ik vindt het daarom een leuke en goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Waarschijnlijk ben je een man!!
Geloof me, of je nu blind bent en doof tegelijk...
Voelen doe je het altijd!!!
En dan bedoel ik ook echt voelen, zoals over de vloer kruipen van de pijn bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou.,.....dat ben ik niet met je eens ; dat gaat namelijk niet voor iedereen op. Ik heb van de eerste tot de laatste zonder uitzondering uitsluitend volledig pijnloze menstruaties gehad. Ik voelde wel dat ik ongesteld was, maar niet aan de pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh... nu ben ik voor het eerst in mijn leven jaloers!!
Net zoals ziende vrouwen ; dat voel (en ruik) je op het moment dat het zo ver is, en aangezien de menstruatie meestal voorzichtig begint, merk je dat in de regel pas op het toilet, nog voor er veel schade is aangericht.
Bovendien weten de meeste vrouwen ook wel ongeveer wanneer ze weer ongesteld moeten worden , en zelfs redelijk tot op de dag nauwkeurig, dus als je bang bent voor kleine ongelukjes, kun je ook inderdaad een dag of twee tevoren al beginnen met maandverband of tampons.

Toen ik zelf nog menstrueerde begon ik gewoon een dag tevoren met de keeper ; altijd op tijd. Ideaal. Een week ervoor is echt belachelijk lang, althans, wanneer je een normale cyclus hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog een interessante link voor je, want volgens mij kun je je basiskennis nog wel een klein beetje opvijzelen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zie je maar, hier valt een hoop te leren nog;-)
Ik denk op dezelfde manier als ik. Ik voel altijd het exacte moment van doorbreken heel duidelijk aan mijn lichaam. O.a. door een kortstondig koortsig gevoel (rillen enzo) en een bepaald gevoel in de buik. Sowieso weet je meestal wel ongeveer wanneer het moet komen dat ruik je en dat voel je en dan begin je alvast met je voorzorgsmaatregelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit ervaring: ik ben niet blind, maar in het ziekenhuis - na een oogoperatie aan beide ogen - voelde ik zelf wel dat ik ongesteld was geworden. Vond ik overigens niet leuk om het niet zelf op te kunnen lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blinde vrouwen hebben ook een kalender in braille en voelen met hun vingertoppen wanneer de menstruatie weer komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet blind maar voel het al van te voren aankomen en zodra ik het ben voel je het, hoef niet eens te kijken. En blinden kunnen niet zien maar wel goed horen en voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ruiken ze!