Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijgt iemand een geel gelaat, wanneer hij net overleden is?

Daarna trekt het weg...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ik ken het verschijnsel van geel worden na het overlijden niet, is me nooit op gevallen. Het zou te maken kunnen hebben met het bilirubine gehalte, dat veroorzaakt geel zien.
Zoals bij mensen met geel zucht, of te vroeg geboren baby's
Bilibrubine is een stof die vrijkomt bij de afbraak van oude rode bloedcellen, wat door de gal weer het lichaam verlaat.
Bij te vroeg geboren baby's is het lichaam nog niet goed in staat de bilibrubine te verwerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is mij nooit opgevallen. Wel dat personen in een keer heel wit worden in het gezicht.
Dit komt omdat het bloed zakt naar het diepste deel van het lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na het overlijden werken de organen niet meer, het lichaam zit echter nog vol met afstoffen die normaal via de lever en nieren zouden zijn afgevoert, de afvalstoffen verdwijnen nu via de huid. Dit geeft de gele glans op de huid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Medicijn gebruik, denk ik je ziet het vaak bij mensen die lang ziek zijn geweest of veel medicijnen gebruikten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geel worden is mij niet bekend. Wel heel wit worden, omdat het bloed wegtrekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geel worden zie je vaak als de lever niet meer goed werkt. Stoffen worden dan niet meer goed afgebroken en het lichaam vergiftigd zichzelf. Dit trekt niet meer volledig weg na het overlijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding