Waarom krijgt iemand een geel gelaat, wanneer hij net overleden is?

Daarna trekt het weg...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.4K

Antwoorden (6)

Ik ken het verschijnsel van geel worden na het overlijden niet, is me nooit op gevallen. Het zou te maken kunnen hebben met het bilirubine gehalte, dat veroorzaakt geel zien.
Zoals bij mensen met geel zucht, of te vroeg geboren baby's
Bilibrubine is een stof die vrijkomt bij de afbraak van oude rode bloedcellen, wat door de gal weer het lichaam verlaat.
Bij te vroeg geboren baby's is het lichaam nog niet goed in staat de bilibrubine te verwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is mij nooit opgevallen. Wel dat personen in een keer heel wit worden in het gezicht.
Dit komt omdat het bloed zakt naar het diepste deel van het lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na het overlijden werken de organen niet meer, het lichaam zit echter nog vol met afstoffen die normaal via de lever en nieren zouden zijn afgevoert, de afvalstoffen verdwijnen nu via de huid. Dit geeft de gele glans op de huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Medicijn gebruik, denk ik je ziet het vaak bij mensen die lang ziek zijn geweest of veel medicijnen gebruikten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geel worden is mij niet bekend. Wel heel wit worden, omdat het bloed wegtrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geel worden zie je vaak als de lever niet meer goed werkt. Stoffen worden dan niet meer goed afgebroken en het lichaam vergiftigd zichzelf. Dit trekt niet meer volledig weg na het overlijden.