Wordt het weghalen van een moedervlek vergoed als je hiervan hinder ervaart?

Ik heb een moedervlek op mijn kin en zoals de meeste mannen weten is dat al een vervelende plek om goed te scheren. Met deze moedervlek erbij wordt het nog lastiger om goed en glad te scheren en haal ik hem nog wel eens open.

Is er enige kans dat het verwijderen van deze moedervlek vergoed wordt door de verzekeraar? Verzekeraar is overigens TakeCareNow

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het betreft hier een moedervlek in je gezicht. Als het goed is, verwijst je huisarts je naar een plastisch chirurg. Deze kan het welhaast onzichtbaar verwijderen en hechten. Dat lukt een huisarts niet. Dit valt niet onder de basisbeurs. Dus akkoord verz.mij. is nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, dit valt gewoon onder het basispakket. Vaak doet de huisarts het. Of je er last van hebt of het gewoon lelijk vindt, maakt voor de vergoeding niks uit trouwens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige huisartesen doen het zelf, dan wordt het gewoon vergoed door de verzekering. Als je het door een dermatologist wil laten doen, heb je een verwijzing van je huisarts nodig, als het om medische redenen is. Ook dan wordt het vergoed door de verzekering. Als het puur esthetisch is, moet je er zelf voor betalen. Maar het openscheren van die vlek lijkt mij een legitieme medische reden. Op naar de huisarts dus!