Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Douchen zonder zeep/douchegel, ben je dan helemaal schoon?

Ik heb last van eczeem en douche liever niet met zeep/douchegel. Ik sta wel minstens 1x per dag onder de douche maar word je van alleen water ook helemaal schoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja hoor,ook dan word je helemaal schoon... Als je je toch niet helemaal schoon voelt zonder zeep kijk dan even hiernaar. :-) http://www.neutral.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij je om de andere dag helemaal wast onder de douche met een washand, of zo'n douchespons of iets wat je prettig vindt, dan wordt je schoon en ben je schoon.

Je verwijderd vuil en zweet en dode huidcellen en dat is schoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik geen zeep in het bad om mee te wassen maar een medicinale olie zonder parfum en of andere toevoegingen bijvoorbeeld Balneum badolie of Soja Oleum Emulgatum (verkrijgbaar bij apotheek en goedkoper). Ook Zwitsal en Nivea hebben voor baby's medicinale olie voor in bad, deze zijn meestal wel geparfumeerd. Dit geeft nogal eens klachten. Wil je toch zeep gebruiken dan heeft Neutral zeep, shampoo en wasgel ongeparfumeerd en zonder kleurstoffen speciaal voor de gevoelige huid. Sommige kinderen reageren toch nog op de stoffen die in deze producten zitten, dus ook hier blijft het nog oppassen en uitproberen.

Ik stuur je de link mee dan kan je misschien nog meer tips er uit halen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk als begeleidster in een tehuis voor ouderwordenden en wij gebruiken steeds de Eucerin producten voor onze mensen. We ondervinden nooit last van gevoeligheden voor ingrediënten in deze producten, integendeel ze worden door onze huisarts aanbevolen voor iedereen die een zeer gevoelige huid hebben.
Misschien is dit iets voor jou? (zie link)
Deze producten zijn in elke apotheek verkrijgbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding