Wat is het beste voor je haar?

Als je je haar wilt verfen wat kan je dan het beste nemen.

Toegevoegd na 16 seconden:
Spoeling of wat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nou, haarverf bij de drogist zal nooit echt goed zijn voor je haar.
Als je echt iets wilt dat goed is voor je haar, puur natuur, dan moet je henna nemen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is kort door de bocht. Van 'alles' krijg je kanker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijke henna is veilig, of in ieder geval veel veiliger dan normale haar verf/spoeling.
Henna met troep erdoor (vooral oppassen als je op vakantie bent) is een ander verhaal.
https://www.heelnatuurlijk.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=35&Itemid=68
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoelde eigenlijk deze link:
http://www.goeievraag.nl/vraag/kanker-henna.194164
Die andere gaat er gewone haar kleuring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kiuna
Van onbeschermd (zonder zonnenbrand dus) de zon in gaan ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@HamKaasTostie: alleen zitten er in de meeste zonnebrand ook weer nare stoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Jackd
ja ik weet het. Toch, het is vele malen ongezonder om onbeschermd in de zon te gaan.
Het is altijd even zoeken naar een met de ''betere'' zonnefilters, maar dan heb je ook wat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@"HamKaasT: Ik ben zelfs van mening dat het bij normaal zon-gebruik het gezonder is zonder dan met normale anti-zonnebrand.
Maar daar zitten wel wat voorwaarden aan, o.a. het eten van goeie vetten en het vermijden van transvetzuren zorgt ervoor dat je huid beter tegen de zon kan.
Daarnaast zorgt anti-zonnebrand dat je huid geen vit D aan kan maken en juist vit D werkt tegen kanker, enz. Ik heb het dus nog niet eens over het schadelijk zijn van de zonnebrand zelf. En deze mening is minder alternatief dan je misschien denkt: http://www.medicalfacts.nl/2010/07/15/britse-kankerbestrijding-past-zon-advies-radicaal-aan/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke;)
Maar mij is altijd verteld 365 dagen per jaar met zonnenbrand te smeren (echt!)
Ik heb ook veel van deze site geleerd:
www.jetskeultee.nl
Zij is echt wetenschappelijk onderzoeker zeg maar.
En anders kun je altijd vitamine d slikken denk ik maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meningen zijn langzaam aan het veranderen, ben benieuwd hoe er over 10 a 20 jaar over gedacht wordt. Met dat vit D slikken heb je een punt, maar er zullen er maar weinig zijn die dat doen.
een uitwasbare spoeling is het beste, dan wordt er een laagje over je haar gelegt, dit houdt 6 tot 8 wasbeurten, de schubben van je haar hoeven niet geopend te worden om de kleur in het haar te krijgen, dus je haar kan er geen schade van krijgen.