Wat voor bultjes/irritaties zijn dit ? (zie foto)

Al een paar dagen last van op mijn buik. Zeer branderig en prikkend wanneer mijn kleding er tegenaan komt, niet zomaar een ‘jeuk‘ ofzo. Ik denk misschien doordat een tijdje mijn riem/gesp er af en toe tegenaan stootte. Iemand een ander idee en hoe krijg ik dit snel weg ? Is vrij oncomfortabel voortbewegen. Dank u.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik denk wel dat een huisarts het weet, maar wellicht zijn er lezers die het al herkennen. Als het langer aanhoudt vraag ik het de huisarts.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar hebben we een huisarts voor.
Amadea
12 jaar geleden
Staat de foto op z'n kant?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de foto staat op z‘n kant, de plekjes zitten rechts naast mijn navel

Het beste antwoord

ziet er niet uit als gewoon eczeem, lijkt mij gordelroos o.i.d. google maar eens op afbeeldingen gordelroos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij had gelijk ! Ik was naar de huisarts en die zei inderdaad een lichte vorm van gordelroos. Gelukkig geneest het nu snel vanzelf en kleine tot geen kans op herhaling . Medicatie niet nodig. Bedankt !

Andere antwoorden (2)

Het kan contacteczeem zijn. Dat je een allergische reactie hebt op je gesp. heb ik ook een keer gehad. jeukt het ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het jeukt maar het prikt/brandt ook. Op diverse momenten ineens een prik/brandgevoel die ff steekt, dat je toch even stil moet staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat had ik ook. Ik zou de volgende keer er voor zorgen dat je iets tussen je gesp en je buik hebt zitten en morgen even een zalfje halen bij de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor het antwoord, ik neem ook dit advies mee.
Heb je daar misschien een schrale plek gehad, of een klein wondje. Het ziet eruit of je een kleine huidinfectie hebt opgelopen, en dat uit zich in die zichtbare plekken zijn. Hoe voelt de huid eromheen?
Dat zou ook de jeuk en het branderige gevoel verklaren.
Voor een infectie heb je een zalf nodig. Zolang je liever niet naar een huisarts wil, moet je het goed schoonhouden. Let goed op de huid eromheen, voorkom dat het zich gaat uitbreiden.
Als het korstje/wondje open is (door krabben, schuren van kleding, etc) ontsmet het dan goed met bijv. betadine. Mocht het wel een infectie zijn, dan breidt het zich heel snel uit via open wonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk dank voor het antwoord. Is betadine gewoon bij de drogist te verkrijgen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar de meeste supermarkten hebben dit ook wel. In ieder geval de C1000 en AH wel. Alcohol ontsmet ook, maar dit prikt heel erg, en het dood tevens de goede bacterien die nodig zijn om de huid te laten herstellen.
Dek het na de betadine wel af met een pleister, anders komt het in je kleren. Niet dat dat een ramp is, want je kunt het eruit wassen. Maar je kleren blijven plakken aan de wond, en dat voelt niet fijn. Heel veel succes ermee.
En vergeet niet: ik ben geen huisarts, dus ik zou er naast kunnen zitten met mijn 'soort van diagnose'.