Van welk anticonceptie middel kom je niet aan?

Ik heb verschillende anticonceptiepillen geprobeerd, maar ik ben bij elke pil wel wat aangekomen...
Ook heb ik gelezen dat je van een spiraaltje wel zo'n 10 kilo kunt aankomen.

Ik en mijn vriend willen het graag zonder condoom gaan doen maar ik wil dus absoluut niet zwanger worden!

Dus welk anticonceptie middel maakt je niet dikker?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Weet je zeker dat dit puur van de pil komt? Wantbtegenwoordig is de hoeveelheid hormonen echt laag hoor.
Heb je naast het beginnen met de pil alles echt exact hetzelfde gehouden? Kan het niet met andere factoren te maken hebben?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde probleem. Ook van een kleine hoeveelheid hormonen kom je dan schijnbaar veel aan...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik slik zelf de minipil en heb nergens last van.
Maarja iedereen is anders..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je komt toch aan door vocht vast te houden, het is geen vet!

Antwoorden (4)

Ik heb al 2x een Mirena (hormoon)spiraaltje laten plaatsen en ben hier nooit van aangekomen. Terwijl ik van de pil wel ben aangekomen in het verleden. En als een medicijn gewichtstoename als bijwerking heeft, lijkt dit altijd het geval te zijn bij mij, helaas.... Maar met Mirena dus geen enkel grammetje erbij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem nu Femodene, een redelijke lichte pil, niets aangekomen (neem ze nu al mijn 4e maand), mischien alleen wat borstgroei maar dat is handig meegenomen ;)
Als je zeker weet dat je helemaal nooit kinderen zult willen krijgen kun je je laten steriliseren.
En heb je al eens aan een pessarium gedacht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al eens aan de "prikpil" gedacht.?
Is een lichte pil, waarvan je weinig bijwerkingen hebt en
ook niet aankomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kans om zwanger worden bestaat altijd bij een anticonceptiepil of spiraal.
Het enige echte wat het kan voorkomen is sterilisatie.
Wil je toch een pil nemen, dan zou je Microginon 30 moeten nemen. Uit veel ervaringen van andere meisjes, kwam deze uit de test.
Sommige meisjes zijn wel aangekomen, maar dat ligt dus ook aan de eetgewoontes.