wie bepaalt dat er een bezoek afgelegd moet worden aan de Arbo arts?

Ik voel me niet goed op het werk, ik verzuim echter niet. Kan ik zelf een afspraak met de Arbo arts maken of kan ik alleen gestuurd worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Of bij maatschappelijk werk, als die mogelijkheid aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt ook zelf een afspraak maken, ze zijn er ook om ziekteverzuim te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk jouw werkgever. Zij hebben een afspraak gemaakt met de arbodienstverlener. Wergever en arbodienstverlenerj hebben afspraken gemaakt met elkraar b.v. hoe hoog het ziekteverzuim mag zijn. En hoeveel dagen een werknemer afwezig mag zijn. Daarbij wordt de arbo arts betrokken om te bepalen of je weer aan het werk moet of om te controleren of je nog thuis mag blijven. Sommige contracten tussen arbodienstverlener en werkgever zijn zo strak dat de arbodienstverlener de werknemer verplichten om snel weer aan het werk te gaan anders kunnen zij hun contract niet voldoen. Eigenlijk is het een papieren tijger van verschillende marktpartijen. ALs jij voelt dat je nog niet kan werken laat de arboarts maar op zijn kop gaan staan, maak je niet druk en dien een klacht in bij je werkgever en beter nog de OR voor dit soort zaken.

Veel succes
Team Burnoutplein