"De 10 proefpersonen zijn gedurende twee weken dagelijks 15 minuten in een sauna van 60°C geweest, gevolgd door 30 minuten bedrust.
De werking van de bloedvaten en met name hun vermogen om te verwijden en zich samen te trekken, werd zorgvuldig onderzocht. De resultaten waren zeer bevredigend
"

(zie bron voor meer info)
Veel sauna plezier! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kunnen wel zeggen dat dat gezond is, maar volgens mij klopt dat niet, 10 minuten in een sauna is veel te kort,
je moet eerst goed opwarmen en dan afkoelen,en dan is het ook nog gebruikelijk dat je er de tweede x ingaat.
Ik denk dat je er je beroerd van gaat voelen,het is een moment van ontspanning in de sauna, en dat bereik je niet in die tijd.kijk je zal er geen ziekte van krijgen, maar het is niet volgens de regels.