Kun je zonder incident een gekneusde rib oplopen?

Ik ben al bij een arts geweest hiervoor en die staat eveneens voor een raadsel. Maar gisteren ochtend werd ik wakker met het gevoel alsof ik mijn onderste rib aan de linker zijde gekneusd had...

Nu is deze rib ooit door iemand zwaar gekneusd en mogelijk gebroken een jaar of 20 terug. Dus kan het soort pijn wel plaatsen...

Maar vraag me dus af of je zonder incident een gekneusde rib kan oplopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb "met" incident (valpartij) wel eens een gekneusde rib opgelopen. Doet vreselijk pijn en er is niks aan te doen. Duurt nog vrij lang ook. Ik wens je heel veel sterkte ... en troost je met de gedachte dat het eens overgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
^ Same here

Het beste antwoord

Het is een bindweefselbreuk... Is heel iets anders dan een rib gekneusd, maar voelt wel zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je gelijk in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe ontstaat zo'n bindweefselbreuk dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.a. door hoesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus dan zou mijn ex-rokers hoestje hier toch de oorzaak kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. Ik kreeg het voor elkaar jaren geleden en dat was, wat de dokter mij toen zei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Kirsten nu zelf geantwoord had waren daar de punten heen gegaan...

Andere antwoorden (5)

Ja, dat kan. Ik heb het zelf jaren geleden ook gehad.

Het schijnt te kunnen komen door flink hoesten. Daarbij gaat dan iets mis.

Maar dat heb ik slechts van horen zeggen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik sowieso al heb liggen hoesten dan is het slechts een ex-rokers hoestje geweest... Maar als dit door het hoesten komt dan zullen het eerder de hoger gelegen ribben zijn en niet de onderste aan de linker kant. Lijkt me...
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik kan me niet herinneren dat ik destijds veel moest hoesten. Maar het was wel linksonder. Echt gekneusd. Continu een doffe pijn, die scherp werd bij lachen, bij hoesten, en bij diep inademen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb ook die ervaring gehad, gewoon van het hoesten. Kreeg hoestmiddel met codeïne , dat scheelde alles. Je kan een rib kapot hoesten, werd me gezegd.
Het gevoel van een kneuzing, wil niet altijd zeggen dat de rib echt gekneusd is. Misschien in je slaap op de harde rand van je bed gerold en op een spier terecht gekomen die de pijn afgeeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb iets dergelijks ervaren. Ik sliep toen op een nogal harde matras. Toen het euvel niet verdween ben ik op een schuimrubbermatras gaan slapen en nu heb ik er geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja helaas kan dat. Je kunt je ook ergens stoten en het "niet door hebben" maar toch iets gebroken hebben, meestal kom je er binnen 24 uur toch nog achter.
Ik weet wat je nu doormaakt, 3mnd geleden had ik er ook een gebroken/gekneusd, sterkte en toch maar even een paar dagen rustig aan doen, niet lachen, hoesten en ademen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Niet ademen? Da's wel een erg rigoureuze oplossing. Wel effectief trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, helaas doet ademen, en zeker diep, erg zeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat diep ademen valt wel mee...
Ja dat kan, ik heb mijn ribben gekneusd na een flinke verkoudheid. (door het hoesten)