Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je zonder incident een gekneusde rib oplopen?

Ik ben al bij een arts geweest hiervoor en die staat eveneens voor een raadsel. Maar gisteren ochtend werd ik wakker met het gevoel alsof ik mijn onderste rib aan de linker zijde gekneusd had...

Nu is deze rib ooit door iemand zwaar gekneusd en mogelijk gebroken een jaar of 20 terug. Dus kan het soort pijn wel plaatsen...

Maar vraag me dus af of je zonder incident een gekneusde rib kan oplopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb "met" incident (valpartij) wel eens een gekneusde rib opgelopen. Doet vreselijk pijn en er is niks aan te doen. Duurt nog vrij lang ook. Ik wens je heel veel sterkte ... en troost je met de gedachte dat het eens overgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
^ Same here

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een bindweefselbreuk... Is heel iets anders dan een rib gekneusd, maar voelt wel zo...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je gelijk in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe ontstaat zo'n bindweefselbreuk dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.a. door hoesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus dan zou mijn ex-rokers hoestje hier toch de oorzaak kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. Ik kreeg het voor elkaar jaren geleden en dat was, wat de dokter mij toen zei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Kirsten nu zelf geantwoord had waren daar de punten heen gegaan...

Andere antwoorden (5)

Ja, dat kan. Ik heb het zelf jaren geleden ook gehad.

Het schijnt te kunnen komen door flink hoesten. Daarbij gaat dan iets mis.

Maar dat heb ik slechts van horen zeggen.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden