Pleisters laten bij mij in no time los. Hoe komt dit?

Het maakt niet uit of het pleisters van een goedkoop merk of een duur merk zijn, waterdicht of niet waterdicht en ik heb geen vette handen. Ze laten dus ook als ik er niet mee in water ga in zeer korte tijd los.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bouw een relatie met je pleister op dan zal die niet meer los laten..

Het beste antwoord

Ook bij mij laten pleisters snel los, maar dat wijt ik aan de (geringe) kleefkracht van de pleisters, om nog maar te zwijgen over het loslaten als je een keer je handen wilt wassen b.v. , ook de z.g. "waterbestendige". Mijn oplossing is: een 2de pleister gebruiken om de 1ste vast te plakken (rondom om je vinger b.v.). Nog veel beter helpt het omwikkelen of afdekken van de pleister met sporttape, dat blijft wel zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je dat sporttape gewoon bij de drogist of apotheek halen of moet je daarvoor naar een sportzaak?(Iemand anders haalt voor mij de boodschappen vandaar dat ik dit vraag, dan kan ze gelijk naar de goede winkel toe).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is gewoon verkrijgbaar bij drogist (DA, Kruidvat, Etos). Ik gebruik Hansaplast sporttape smal (rolletje van 2,5 cm x 10 meter). Er zijn ook andere breedtes beschikbaar en ook andere merken dan Hansaplast zullen sporttape in het assortiment hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Brabart.

Andere antwoorden (4)

Het zou kunnen zijn dat je een vette huid hebt,
teveel zweet.
Vaak langs die plek schaaft, dan laten ze extreem snel los!

Succes in ieder geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je huid rond het wondje eens schoon
met aceton voor je de pleister plakt.
12 jaar geleden
Hoe het komt weet ik niet,maar je zou als alternatief pleisterspray kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier hetzelfde probleem, omdat ik een erg droge huid heb. Een pleister trekt min of meer het bovenste droge laagje van mijn huid, en vervolgens is de pleister los en m'n huid pijnlijk.
Ik los het tegenwoordig op met - afhankelijk van de wond - een wattenbolletje en een speciaal gaasverbandje, of eventueel een snelverband. (De apotheek kan je er aan helpen, de drogist waarschijnlijk ook.) Dus geen pleister, maar een verbandje om de boel vast te zetten - oogt een beetje dramatischer dan een pleister, maar als een pleister steeds loslaat heb je er ook niets aan.