blijvende ontsteking, wat te doen?

Ik heb al 3 weken last van een grote ontsteking op mijn hand, in de vouwrand van mijn hand en mij pink. Het werd heel erg dik en er zat veel pus onder. Vervolgens ben ik naar de dokter gegaan en heb ik een antibiotica kuur gekregen, het slonk wel een beetje maar het is inmiddels twee weken later en de ontsteking zit er nog steeds. Ik heb veel eeld op mijn handen waardoor naar mijn mening de ontsteking er niet uit kan. Er is al wel een stuk vel van mijn hand af (op de onsteking). Ik zit er over na te denken om de ontsteking door te prikken, maar is dit verstandig?

Weet jij het antwoord?

/2500

gewoon terug gaan naar de huisarts is het allerbeste

Je zit in de buurt! Pus staat voor dode witte bloed cellen, en het is wel belangrijk dat als het pus is dat het naar buiten kan komen ipv dat zich naar binnen richt. Ga naar huisarts, want als hij of zij inderdaad vind dat het pus naar buiten moet komen dat moet dat wel steriel gebeuren. Dus even terug... Succes

Je kunt drie keer per dag 10 minuten met je hand in het water zitten om ervoor te zorgen dat de wond open gaat en het pus er op een gegeven moment uit komt,maar je kunt ook terug gaan naar je huisarts zodat hij er even een sneetje ingeeft en het pus er uit kan,daarna zou ik nog wel een weekje met je hand in het water gaan zitten zodat al het vuil er uit weekt. Toegevoegd na 26 seconden: Wel het water zo warm mogelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100