blijvende ontsteking, wat te doen?

Ik heb al 3 weken last van een grote ontsteking op mijn hand, in de vouwrand van mijn hand en mij pink. Het werd heel erg dik en er zat veel pus onder. Vervolgens ben ik naar de dokter gegaan en heb ik een antibiotica kuur gekregen, het slonk wel een beetje maar het is inmiddels twee weken later en de ontsteking zit er nog steeds. Ik heb veel eeld op mijn handen waardoor naar mijn mening de ontsteking er niet uit kan. Er is al wel een stuk vel van mijn hand af (op de onsteking). Ik zit er over na te denken om de ontsteking door te prikken, maar is dit verstandig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

gewoon terug gaan naar de huisarts is het allerbeste
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer zeker. Geen grappen met ontstekingen en zeker niet in/op je handen. Die ga je nog een tijdje nodig hebben...
Je zit in de buurt! Pus staat voor dode witte bloed cellen, en het is wel belangrijk dat als het pus is dat het naar buiten kan komen ipv dat zich naar binnen richt.

Ga naar huisarts, want als hij of zij inderdaad vind dat het pus naar buiten moet komen dat moet dat wel steriel gebeuren. Dus even terug...

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt drie keer per dag 10 minuten met je hand in het water zitten om ervoor te zorgen dat de wond open gaat en het pus er op een gegeven moment uit komt,maar je kunt ook terug gaan naar je huisarts zodat hij er even een sneetje ingeeft en het pus er uit kan,daarna zou ik nog wel een weekje met je hand in het water gaan zitten zodat al het vuil er uit weekt.

Toegevoegd na 26 seconden:
Wel het water zo warm mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eventueel met Biotex groen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de chirurg is dit achterhaald omdat je huid hiervan kapot kan gaan,vandaar het advies om het alleen met warm water te laten weken.