Kan je als je je haar bij de kapper hebt geverfd de uitgroei bijwerken met haarverf uit een pakje?

Ik heb een tijd geleden mijn haar bij een kapper geverfd en nu begin ik last van uitgroei te krijgen. Ik wil de uitgroei nu bijwerken, maar bij een kapper is dat heel duur. Daarom wil ik het met verf uit de winkel doen. Is dit verstandig of kan ik dan beter mijn hele haar opnieuw verven met de verf uit een pakje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

de kapper mengt vaak zelf de kleuren, dus helemaal zal het niet hetzelfde worden, maar kies een kleur die het dichts in de buurt komt, altijd eerst de uitgroei en de laatste 5 minuten de rest van het haar,om kleurverschil zo klein mogelijk te maken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb ik zelf ook weleens gedaan, maar het wordt lang niet zo mooi als je het bij de kapper laat doen. En je hebt kans op kleurverschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit moet je zelf kunnen, jammer dat je niets over de kleur zegt, denk eraan dat de kleur van de thuiskleuring mengt met de kleur die de kapper erin heeft gedaan, en dat je het beste alleen de uitgroei kunt bijwerken, weet je wat voor kleuring de kapper heeft gebruikt, echte verf dekt 100 %, een kleurspoeling 60 tot 80%, dit kan van belang zijn om daar rekening mee te houden, de uitgroei zelf behandelen is niet zo eenvoudig, omdat je moeilijk ziet wat je doet, het hele haar opnieuw kleuren is een optie als de kleur veel lijkt op je natuurlijke kleur, op een lichte ondergrond pakt de kleurspoeling lichter uit dan op een donkere ondergrond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn haar kleur was donkerblond en ik heb het donkerbruin geverfd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
donkerblond en donkerbruin is nogal een verschil, donkerbruin is bijna zwart, ik zou alleen de uitgroei doen en als je geen rood in je haar hebt, een warme kleur kiezen, bijv donker goudbruin, omdat de kans dat het groen wordt met donkerbruin anders groot is.