Als ik een emotionele ervaring van een persoon in een boek lees of in een film zie beginnen mijn ogen spontaan te tranen, hoe komt dat?.

Al zeker 30 jaar heb ik overlast van snel tranende ogen bij het lezen of zien van een gevoelige vreugdevolle passage.
-
Ik heb daar nauwelijks last van bij het zien van een vergelijkbare gebeurtenis in de dagelijkse werkelijkheid.
-
Soms als ik iemand niet met ter zake doende argumenten kan overtuigen, dan voel ik dat ik emotioneel wordt maar de opkomende tranen kan ik nagenoeg altijd met mijn wil onderdrukken.
-
In beide emotionele situaties vertoont mijn gezicht dan een huilerige uitdrukking.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat betekent, dat je je erg inleeft in de situatie. Ik neem aan dat het tranen wel vergezeld gaat van een emotie?