Wat zou jij doen als ineens een "kind" van je partner voor de deur staat.

En je wist helemaal niets van het feit dat hij/zij een kind buiten jullie relatie om had.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tuurlijk kan het kind er nies aan doen, maar wat doet het met je relatie t.o.v je partner?!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Oei.. dat zou een gekke situatie zijn.. Ik zou boos op mijn partner zijn dat hij niets verteld heeft. Wanneer ik het geweten had, had het een stuk minder erg geweest! Uiteindelijk zal ik dat kind dan ook moeten accepteren, dat het ook een stukje van mijn partner is.. maar of dat echt gaat lukken, ik denk het niet!

Omarmen en uitnodigen... Dat kind heeft je nodig, anders stond het niet op je stoep... En binnenlaten en vragen wat je kunt doen voor het kind... Toegevoegd na 1 minuut: Dus eerst doen en later praten.... Toegevoegd na 5 minuten: toegevoegd: En als het kind weer verzorgd teruggaat naar waar het vandaan kwam, dan zou ik naar mijn partner gaan met een ernstig vraagteken op mijn voorhoofd...

Alsnog van harte verwelkomen.

Het zou wel erg raar zijn, maar van harte welkom! Toegevoegd na 1 minuut: Ik denk trouwens dat ik nog wel even met mijn partner om de tafel moet. Maar ik denk dat hij net zo verbaasd zou zijn als ik.

Binnen laten, op de bank laten zitten en wachten tot je partner thuis komt en de uitdrukking gade slaan. Misschien nog leuker om Anita Witzier uit te nodigen met een cameraploeg of anders gewoon zelf even een camcorder in de aanslag houden omdat het nogal kort dag is om zoiets te regelen.

leuke vraag ,ik zou verbaasd zijn ,en even aan het idee moeten wennen,maar zal het kind beslist niet afwijzen.En mijn man heeft wel iets uit te leggen ,maar me zelf kennende zou ik met een knipoogje er een leuke tijd van maken met het kind.

Het kind is natuurlijk van harte welkom. Het zou me geen moeite kosten om het te accepteren en lief te hebben. Het ligt er aan of mijn partner zelf wist dat hij dat kind had. Als hij het wist, dan zou ik wel een goed gesprek met hem willen waarom hij me dat niet verteld heeft, omdat we een open en eerlijke relatie hebben samen. Dan heeft hij heel wat uit te leggen. Als hij het niet wist zal hij net zo verbaasd zijn als ik ;)

Binnenlaten! Wat er ook gebeurd is, het kind kan daar nooit iets aan doen!

Ik begrijp wat jij voelt en wat nu? Wat denk je wat het kind voelt? Wat denk je hoe de andere partner zich voelt? Dus hebben we 3 slachtoffers, die alle drie niet weten wat ze er mee aan moeten. Nou dat wordt koffie zetten en een glaasje prik voor het kind en praten, maar wel rustig aan, geef de ander de ruimte en tijd het uit te leggen. Waarschijnlijk zijn deze eerste momenten van deze ontmoeting doorslaggevend voor jullie toekomst.

Ik zou zeggen kom verder. En dan uit praten... En dan pak ik een pilsje bij. Bied een sigarretje aan. En ga zo maar door..!

Dan zou het heel duidelijk zijn dat mijn partner is vreemdgegaan tijdens onze relatie.We hebben al een relatie sinds onze 17e.Of hij is al heel vroeg met een ander meisje geweest waar hij nooit iets van gezegd heeft.Hij heeft dan tegen mij gelogen wat ik heel erg zou vinden,nog erger dan het feit dat hij een kind met een andere vrouw heeft. Als dat kind bij ons voor de deur zou staan zou ik het eerst niet willen geloven,ik zou het wel binnen vragen en willen weten waarom het denkt dat mijn man de vader is. Ik zou adresgegevens willen hebben van het kind en het dan eerst wegsturen om alles met mijn man uit te zoeken en op een rijtje te zetten. Als het waar blijkt te zijn zal mijn man moeten uitleggen waarom hij heeft gelogen. Het kind zal welkom zijn,die wil natuurlijk graag alles over zijn vader weten en daar heeft ieder kind recht op. Toegevoegd na 3 minuten: Wat het met onze relatie zou doen ligt aan de leeftijd van het kind.Als het een jong kind is,is het dus nog niet zolang geleden gebeurd.Als het een ouder kind is,is het bedrog van mijn man ook langer geleden.Dat maakt wel uit voor onze relatie.

in eerste instantie open die deur mijn grote vraag is weet je partner van dit kind?

ik heb op mijn 42 jaar plotseling een dochter van 13 jaar ! het is een lang verhaal ...ik wist even niet wat ik mee aanmoest ..nu is ze 23 jaar een mooie meid waar ik best wel trots op ben ..vreemd was het zekker wel .ik heb verder geen kinderen ..en toen was ik opeens vader !

In ieder geval binnen laten en alle warmte geven die het nodig heeft. Het kind zal niet voor niets voor de deur staan dus ik zou het zeer zeker aanmoedigen vaker langs te komen, te logeren en veel dingen samen met de ouder te laten ondernemen. Het ligt natuurlijk ook aan de leeftijd, een kind van 12 is iets anders als 22. Maar het is en blijft je partners kind, en kinderen heb je niet voor even maar een heel leven. De jaren die je gemist hebt kun je niet meer inhalen, maar wat je wel kunt doen is elkaar leren kennen en dat is vaak ook waar het kind voor komt, waar kom ik vandaan, wat voor gelijkenissen heb ik enz. Of het klikt is een tweede, maar klaarstaan ben je verplicht, het kind heeft hier niet om gevraagd. En met me partner zou ik nog eens een goed gesprek beginnen, was het voor onze relatie of tijdens, een heel verschil. Kwalijk nemen heeft geen zin, ook al was het voor onze relatie. Het kind is er en daarmee ook de gevolgen!

Het lijkt wel of ik in een aflevering ATWT zit, daar is dit ook aan de orde. Het hangt ervan af of dit kind voor of tijdens de relatie verwekt is. Als dit vóór de relatie het geval was en je partner wist zelf ook van niets dan zou het ( als de huidige relatie sterk genoeg is ) niets moeten uitmaken. Zo'n kind kan er tenslotte ook niets aan doen. Veel praten met elkaar praten of evt. prof. hulp zoeken zou ook een optie zijn.

Ik zou totaal sprakeloos en verbijsterd wezen. Ik zou het kind binnenlaten, zijn/haar verhaal laten doen bij papa, en zelf een beetje op de achtergrond blijven... Later zou ik daarover met mijn partner heftige gesprekken denk ik

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100