klopt het dat te lang op een klein scherm epelepsie oproept?

We hebben thuis een spelende discussie of het klopt. Dat als je telang op een klein schermpje (telefoon) zit, dat dat epelepsie kan oproepen.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat is zo voor mensen die al gevoelig zijn of aanleg hebben voor epilepsie.
Zie artikel

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wou schrijven, die gevoelig zijn voor lichtflitsen en gestreepte patronen en aanleg hebben voor epilepsie
12 jaar geleden
Dat hangt helemaal af van wat op het scherm bekeken wordt.
Een beeldscherm van een telefoon flikkert niet zoals een ouderwetse beeldbuis-TV dus aan het licht van het schermpje zal het niet liggen.
Het bekijken van rustige beelden zal dan ook geen probleem zijn.
Wel kan het spelen van spelletjes met snel wisselende beelden een aanval oproepen.