Kun je iemands kietelplek ook masseren?

Mijn vriend verkrampt meteen of schiet weg als ik hem boven in de zij aanraak, dus ik probeer hem daar eigenlijk niet te masseren, maar zou het wel kunnen op een bepaalde manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar moeten wij zijn voor een kietelloze massage ? hoe dan ook een relax +je van mij ;-)

Het beste antwoord

Laat je vriend ontspannen liggen en masseer eerst gewoon rug en schouders. Dan ga je in een vloeiende beweging door naar de kietelplek (zijn zij in dit geval) en stop je de beweging niet in dit gebied, maar glij je er eerst overheen met gelijkmatige druk (gesloten vingers en gehele hand).
Je kunt het beste tegen je vriend zeggen dat je wilt proberen hem eraan te laten wennen op een heel geleidelijke manier, want als je het onverwacht doet wordt kietelen altijd heftiger ervaren als wanneer je het verwacht, maar probeert in de ontspanning te blijven.
Als je merkt dat hij er moeite mee heeft (dan spant hij de spieren aldaar aan), ga je gewoon weer even terug naar de rug en probeer je het later nog eens.
Op deze manier blijf je gewoon een periode masseren. Enkele massages later kun je proberen de beweging eens los te laten in het kietelgebied. Als hij al gewend is geraakt aan de passerende massagebeweging, zal hij hier niet zoveel moeite mee hebben. Bij kietelen is ontspanning dè remedie en hij zal ontspannen zijn, als hij weet dat het bij vorige massages gewoon goed ging. Als het (onverhoopt) nog niet lukt, doe je gewoon weer een stapje terug. Forceer niet en laat hem vooral van de massage genieten. Het doel is massage en niet de kietelplek. ;-)

Mijn man had er in het voorheen ook last van. Op dezelfde kietelplek. Inmiddels kan ik hem door bovenstaande langzaam op te bouwen diezelfde plaats wèl masseren zonder dat mijn man meteen een 'kietelreflex' krijgt en vervolgens geen enkele aanraking ook maar enigzins daar in de buurt kan verdragen.

Succes en vooral ook geduld (in sommige kietelgevallen)! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Haha, goede vraag...
Ik denk dat het heel lastig gaat worden, als het echt een kietelplek van iemand is.

Of je moet een hele harde massage geven (dat het bijna pijn doet)
Dan kietelt het niet meer.
Maar laten we dat uw vriend maar niet aandoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk,dat als je alleen maar naar die plek wijst,dat hij al in de lach schiet, dus masseren, hoe subtiel ook, zal hetzelfde effect oproepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij plekken die kietelen moet je natuurlijk ook juist niet subtiel doen. Hoe subtieler, hoe kieteliger; heel stevig masseren geeft de meeste kans dat het niet kietelt.
Als je hem daar met de vlakke hand en stevig masseert, dan lukt het misschien wel. Dus niet zachtjes met kietelvingers maar de vingers bij elkaar een beetje druk geven. Ook niet zachtjes wrijven, maar stevig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het helpen dat je in de buurt van die kietelplek reeds dieper/harder begint te masseren dan je doorgaans masseert en met diezelfde intensiteit ga je dan verder over de kietelplek.
Doe het allemaal in één vloeiende beweging en ga niet plots aarzelen bij de kietelplek want dan maak je jouw vriend alert op de mogelijke komst van een kietelgevoel, begrijp je?

Zo doe ik het bij mensen die op bepaalde plekken gevoeliger zijn en over het algemeen werkt dat perfect.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op deze regel omdat er nu eenmaal mensen zijn die zich niet volledig ontspannen tijdens een massagebeurt.

Indien het echt niet lukt op deze manier dan sla je die plek gewoon over want anders is het relax-effect voor jullie beiden ook weg hé ;-)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoord :) ik ga het zo een keer proberen.. maar voorlopig niet, hij zal er nu denk ik iedere keer op bedacht zijn en gaan zitten spannen als ik het probeer haha.. en als t niet werkt, tja :p rest vindt ie wel fijn duss thnx
Ik heb die zelfde plek. 1 Advies...gewoon afblijven!
Waarom zou je hem daar willen masseren als hij er van in een stuip schiet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat daar misschien ook spanning zit en je die misschien weg kunt masseren op de juiste manier zodat hij alsnog kan ontspannen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn geval is het gewoon een knooppunt van zenuwen en dientengevolge erg gevoelig; heeft niets met stress en spanningen te maken. De plek zit er al heel mijn leven( voor zover ik weet) en van spanningen heb ik geen last
Het is gewoon een kwestie van geregeld doen, terwijl je vriend zich moet proberen in te houden. Op den duur gaat hij eraan wennen, en gaat het prima.
Ik heb een aantal jaren terug een voetprobleem gehad, waarbij de fysiotherapeut de onderkant van mijn voet moest masseren. Tegenwoordig kan ik tegen het kietelen onder mijn voet ;)