Wat te doen aan een pijnlijke tong door een beugel??

Ik heb sinds een paar dagen een spalkjes beugel, (een soort ijzerdraadje over mijn gehemelte van kies naar kies) en ik heb nu sinds ik die beugel heb een hele droge een pijnlijke tong, kent iemand dot??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn geen blokjes

Antwoorden (3)

je hebt nu iets in je mond waar je aan moet wennen..
probeer het contact met je tong zo weinig mogelijk te doen, daardoor irriteer je het alleen maar..
wacht nog een paar dagen, heb je het dan nog! ga dan even terug naar de tandarts, het kan zijn dat het ijzerwerkje iets te lang is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vorig jaar een jaar lang zo'n ding gehad....na de tong gaan ook de binnenkant van je wangen zeer doe, er ontstaan een soort bultjes. Het goede nieuws, na een paar weken voel je het niet echt meer. Vraag je orthodontist om wax om op de blokjes te smeren, dat maat het wat dragelijker.
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat vanzelf over als je de beugel langer hebt. je tong voelt opeens iets wat hij niet kent, en reageert daar op zodat hij wat pijnlijk voelt, dit verdwijnt, gewoon even volhouden. Mocht het na 2 weken nog niet over zijn, gewoon even teruggaan naar de orthodontist, die helpt je wel. succes