Ik kan zo moeilijk beginnen, ( boekhouden, leren,schoonmaken) en als ik eenmaal bezig ben, ben ik snel afgeleid. kan ik daar wat aan doen?

Toegevoegd na 50 minuten:
Maar ook om te beginnen om te bewegen om naar de kroeg te gaan, of sporten, of op visite

Weet jij het antwoord?

/2500

Waar je moet boekhouden of leren, moet er niet teveel zijn wat je af kan leiden. Zorg voor een rustige, opgeruimde studeerplek. Liever een kaal bureau tegen een kale muur, dan één met een prikbord, foto's en to-do bakjes die uitpuilen. Eventueel kun je het boekhouden bv in je agenda plannen, iedere week op dezelfde dag rond dezelfde tijd. Dan weet je van te voren wanneer je eraan moet beginnen en heb je niet het idee dat je het af moet raffelen. Met leren kun je ook jezelf voorhouden dat je bijvoorbeeld een uur moet blokken/lezen en dat je dan pas weer iets anders mag doen. Train jezelf in discipline! Je zult er je hele leven lang nog profijt van hebben. Schoonmaken: - Zet harde muziek op naar je eigen smaak. Ik doe het bijvoorbeeld goed op Aerosmith. Mijn kids weten zelfs al wat deze muziek betekent... - Doe liever af en toe een klusje 'tussendoor' dan een heel dagdeel achter elkaar de achterstand wegwerken. - Maak kleine wedstrijdjes tegen de klok. Daag jezelf uit: 'wedden dat ik de keuken opgeruimd heb, voordat de magnetron piept?' Zet de kookwekker op een half uur en ga als een wiedeweerga aan de slag om puin te ruimen en schoon te maken. Na dit half uur heb je zó hard gewerkt dat je lekker kunt gaan zitten genieten van wat je voor elkaar hebt gekregen. - Maak een lijstje met steeds terugkerende schoonmaakacties en print deze een paar keer uit. Iedere week pak je een nieuw papiertje en hierop streep je aan wat je hebt gedaan. Kleine overzichtelijke klusjes, dus niet 'kamer opruimen', maar 'tafel opruimen', 'dressoir opruimen', 'één kast, plank of laadje opruimen' (na een aantal weken heb je al je kastjes gehad en begin je weer opnieuw)

Gewoon een leuk muziekje afspelen tijdens het schoonmaken, werkt altijd!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100