wat is het verschijnsel dat je als vrouw soms vlammende steken voelt(soort heftig krampen ofzo?) in de schede?

ik heb het horen omschrijven als bliksemschicht gevoel, alsof er mesjes in je steken van onder, etc, ik heb er nu zelf al twee dagen last van en t is echt heeel vervelend, wie iemand wat dit is en wat je er tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

Vaak zit het iets hoger/ dieper dan dat, maar dat hoeft inderdaad niet, het kan ook helemaal onderin je bekkenbodem voelen. Alsof er een mes in je gestoken wordt.
Feitelijk is het een onschuldige (maar pijnlijke kramp, die zowel uit je baarmoeder als je blaas als je darmen kan komen (er zitten nogal wat organen in die contreien).

Er is ook weinig dat je er aan kan doen - behoudens wachten tot het over gaat en rustig aan doen. Zoals wel meer 'vage pijntjes' die niet 123 een duidelijke oorzaak hebben, is het vaak wel een signaal van je lichaam dat je even kalm aan moet doen.

Houdt het echt langdurig aan, en zonder perioden met geen pijn, of heel erg vaak in een paar dagen, ga er dan wel even mee naar de dokter, want er KAN natuurlijk best ergens iets mis zijn dat behandeling behoeft. In de regel echter is dat niet nodig, maar liever het zekere voor het onzekere.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een paar mogelijke oorzaken : (beginnende) menstruatie, diarree, obstipatie, verkeerd geplaatst spiraal, endometriose, ontsteking van het kleine bekken, (buitenbaarmoederlijke) zwangerschap, kortom : van zeer onschuldig tot zeer ernstig. Naarmate het echter ernstiger is, is de pijn ook frequenter / langduriger. Dus als het meer is dan een paar 'prikkies' per dag, hup, naar de dokter ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel! mooi antwoord, denk dat t het beste word! ;)

Andere antwoorden (2)

Ik heb ook zoiets gehad toen ik jonger was alleen was het bij mij vermoed ik erger,want het deed zo'n pijn aan mijn hoofd dat ik lag te janken van de pijn. Ik weet niet meer wat mijn prognose toen was, maar ik kreeg er toen wel pijnstillers voor en het ging toen wel over. MAAR.. de dokter dacht eerst dat het misschien een hersenvlies ontsteking was, dus dit zou ook nog kunnen zijn.. omdat het al 2 dagen aanhoud is het verstandig om even langs de dokter te gaan.
En drink je wel genoeg (geen alcohol..) per dag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik heb vaker gehoort dat het bij vrouwen gebeurt.

Een paar dagen voor of tijdens de menstruatie... Het zijn heftige krampen waar je erg onpasselijk van kan worden... Is het misschien het loslaten van het baarmoederslijmvlies...

Als het niet met een pijnstiller is op te lossen zou ik toch even naar de huisarts gaan